• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenen in een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Ik heb een sheet met opdrachten waarmee ik wil bewaken wanneer een opdracht binnenkomt en vooral dat het tijdig wordt uitgevoerd. Ik had gedacht dit in een draaitabel te visualiseren: alle openstaande (niet uitgevoerde) opdrachten wil ik in de draaitabel terugzien waarbij nagegaan wordt hoe oud de opdracht is ten opzichte van het moment van raadplegen (functie Vandaag()). Ik wil dus niet 'Aantal van Afgehandeld' (zie voorbeeld), maar het aantal dagen zien dat de opdracht al oud is. De afgehandelde opdrachten wil ik niet meer zien.

Geen idee hoe dit aan te pakken; iemand anders wel?

Bijlagen

Twee manieren:

a) Extra kolom invoegen in je oorspronkelijke gegevens (deze is dan verwerkt in de tweede kolom van je pivot).
b) Via berekend veld in een draaitabel(zie screenshot in de excel bijlage)(Deze is verwerkt in de vierde kolom van je pivot).

Greetz/Excelbat

Bijlagen

Dank je Excelbat. Ik zie echter in de laatste kolom een vreemde dagnotatie (-43854,00) en het lukt mij helaas niet deze om te zetten. Kun je me een hint geven?

Volgens mij kan je in een berekend veld niet werken met met de functie TODAY(). Met een hulpkolom in de dataset is het wel mogelijk. Maak gebruik van echte tabellen. Dan klopt het bereik altijd.

Bijlagen

Het is nog niet helemaal wat ik bedoel. In de bijlage onder de tab 'opdrachten' in kolom F heb ik weergegeven wat ik bedoel. Het zou chique zijn als dat via een draaitabel te realiseren valt.

Bijlagen

Mij lijkt #5 hetzelfde te doen. Met een berekend veld lukt mij niet niet dus dan maar een hulpkolom. Of je het resultaat 0,1 of leeg laat maakt voor het filteren dmv het rapportfilter toch niet zo veel uit? Hooguit de interpretatie van wat je als dagen open definieert.

Heeft iemand die vandaag van 07:00 t/m 16:00 gewerkt heeft 1 of 0 dagen gewerkt?
Staat een melding die vandaag gemaakt is 1 of 0 dagen open?

@Excelbat, Jouw berichtje had ik gemist maar dan heb je nog een extra kolom nodig.

Laatst bewerkt:
Bedankt VenA en Excelbat. Ik heb het opgelost met toch een (verborgen) kolom extra. Dan is het gemakkelijk en betrouwbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan