• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenen in een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert Bog

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Dag allen,

Het lukt mij niet om een eenvoudig berekend veld te maken in een Excel draaitabel. Ik heb een draaitabel die per week per medewerker het aantal productieve uren geeft en het aantal contracturen van de medewerker in die week. Ik wil graag per medewerker per week een productiviteitspercentage laten zien. Dus medewerker x heeft in week 33 28 uur van de 36 uur productie-uren gedraaid. De productiviteit is dan 77,7% in die week. Hoe voeg ik in de draaitabel nu een 3e kolom per week toe met het percentage? Ik heb het geprobeerd met een berekenend veld, maar dat is mij niet gelukt. Ik kan de twee waarden niet op detailniveau laten delen, alleen met een kolomtotaal of rijtotaal enz. Een percentage van... veld lukt mij niet goed, de uitkomst is een foutief percentage. Wat moet ik wel doen?

Ik heb al veel gezweet op berekende velden, toch schort er altijd iets aan het resultaat, bv. de subtotalen op maand- of op jaarbasis.
Daarom, doe het er buiten, zet de contracturen in je bron of hou de draaitabel aan als tussenstation voor je berekeningen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan