Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geplaatst door Japsur
Pak een nieuwe kolom en kies rechtermuis knop (in de rij veld). Daar zie je opbouwen staan. Links staan allerlei mappen geplaatst. Hierin staan je tabellen, queries, formulieren etc. Om nu een simpel voorbeeld te geven hoe je moet rekenen in een query het volgende voorbeeld: kolom A staat het getal 5, kolom B staat het getal 9. Nu wil je in kolom C de uitkomst zien van 5 * 9.
Kies opbouwen > in de middelste kolom staat Kolom A met rechts daarvan waarde. Klik eerst op kolom A en dan dubbelklik op waarde. Nu zie je in de balk daar boven iets van [kolom A] staan. Kies het *. en selecteer dan kolom B (iets van [kolom B]. Vergeet de haakjes niet! Heb een klein voorbeeldje gemaakt. Op de zelfde manier kun je + en - en / en * etc. Maar kijk ook maar in de helpfunctie van access.
Geplaatst door Dankes
Heb het geprobeerd en het lukt wel maar als er in een veld niets is ingevuld geeft hij wel niets, kan dat ??
Ik kan je voorbeeldje niet open maken omdat ik een oudere versie van access gebruik. Ik gebruik access 2000
Geplaatst door vanzwam
Ik heb het voorbeeldje van japsur even bekeken.
Wiskundig gezien is het logisch, als je in een veld niets invult, is dat een null. En vermenigvuldigen met een null blijft dus een null.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.