Nadat ik vorig jaar april zo goed ben geholpen met Rekenen in Userform ,
en het programma nu een tijdje naar grote tevredenheid heb gebruikt.
Wil ik nu een stapje verder gaan.
Het bijhouden van competitie van +/- 60 personen per middag/avond per week is toch nog een heel werk. Met nog steeds kans op foute invoer.
Het aantal personen wat die middag/avond meedoet wordt verdeeld in groepjes van 4 ,
met eventueel een groep met 5 en/of een groep met 6 personenDeze groepen spelen via een vast schema, en hier is denk ik nog veel met het programma uit te halen.
Ik heb voor 4/5/6 spelers een een UserForm gemaakt , met daarop vermeld het speelschema voor de betreffende groepen.
Het programma voor 4 personen is:
1e ronde : speler 1 met speler 2 – tegen –speler 3 met speler 4
2e ronde : speler 1 met speler 3 – tegen – speler 2 met speler 4
3e ronde speler 1 met speler 4 – tegen – speler 2 met speler 3
Nu moet het als het mogelijk is dat als je de 1eronde de ronde standen bij Speler 1 invuld dezelfde stand bij Speler 2, en de omgekeerde stand bij Speler 3 en Speler 4 ingevuld word .enz.enz.Dus in het kort alleen de uitslagen van speler 1 invullen en de rest automatische invullen en uitrekenen Maar hoe?????
Ik weet ook niet of het wegschrijven van 4 regels(of bij 5 /6 spelers 5/6 regels)in een keer kan (met een knop)
Heb het een en ander als voorbeeld uitgewerkt in de tab Voorbeelden in de file.
Hopend dat het een beetje duidelijk is.
Vriendelijke groet, JieCie
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OGLXVOOBXLL6.zip
en het programma nu een tijdje naar grote tevredenheid heb gebruikt.
Wil ik nu een stapje verder gaan.
Het bijhouden van competitie van +/- 60 personen per middag/avond per week is toch nog een heel werk. Met nog steeds kans op foute invoer.
Het aantal personen wat die middag/avond meedoet wordt verdeeld in groepjes van 4 ,
met eventueel een groep met 5 en/of een groep met 6 personenDeze groepen spelen via een vast schema, en hier is denk ik nog veel met het programma uit te halen.
Ik heb voor 4/5/6 spelers een een UserForm gemaakt , met daarop vermeld het speelschema voor de betreffende groepen.
Het programma voor 4 personen is:
1e ronde : speler 1 met speler 2 – tegen –speler 3 met speler 4
2e ronde : speler 1 met speler 3 – tegen – speler 2 met speler 4
3e ronde speler 1 met speler 4 – tegen – speler 2 met speler 3
Nu moet het als het mogelijk is dat als je de 1eronde de ronde standen bij Speler 1 invuld dezelfde stand bij Speler 2, en de omgekeerde stand bij Speler 3 en Speler 4 ingevuld word .enz.enz.Dus in het kort alleen de uitslagen van speler 1 invullen en de rest automatische invullen en uitrekenen Maar hoe?????
Ik weet ook niet of het wegschrijven van 4 regels(of bij 5 /6 spelers 5/6 regels)in een keer kan (met een knop)
Heb het een en ander als voorbeeld uitgewerkt in de tab Voorbeelden in de file.
Hopend dat het een beetje duidelijk is.
Vriendelijke groet, JieCie
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OGLXVOOBXLL6.zip
Laatst bewerkt door een moderator: