Hallo, Ik zoek iemand die me eens kan uitleggen hoe ik het volgende in een acrobat formulier kan maken.
Ik heb een acrobat formulier gemaakt met daarin een invoer venster, een venster waarin een optellig terecht komt (deze functie optellen is wel beschikbaar maar aftrekken en delen enz, helaas niet) en ik heb een venster gemaakt waar de uitkomst in komt te staan.
Voorbeeld vensters:

Nu weet ik niet hoe ik met behulp van JavaScript de vensters moet aansturen zodat deze het wel doen in het acrobat formulier. Het JavaScript wordt gekoppeld aan het uitkomst venster.
Ik heb het onderstaande gevonden op internet maar werkt dit werkt met behulp van een button en dit is niet mijn bedoeling. Nu is mijn vraag: Hoe Koppel ik nu dit scripje aan het formulier zonder de button en dat het venster werkt.
<html>
<head>
<script language= "JavaScript">
<!--
function rekenen1(){
var box1=document.rekenen.box1.value;
var box2=document.rekenen.box2.value;
var box3=box1/box2;
box3=box3*10;
document.rekenen.box3.value=box3;
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<form name='rekenen'><input type='text' name='box1' >:<input type='text' name='box2'>*10<input type='text' name='box3'><input type='button' name='uitrekenen' onclick="rekenen1()" value='reken uit!'></form>
</body>
</html>
Ik weet niet of iemand hier een oplossing voor heeft of een voorbeeld.
Met vriendelijke groet,
enna
Ik heb een acrobat formulier gemaakt met daarin een invoer venster, een venster waarin een optellig terecht komt (deze functie optellen is wel beschikbaar maar aftrekken en delen enz, helaas niet) en ik heb een venster gemaakt waar de uitkomst in komt te staan.
Voorbeeld vensters:

Nu weet ik niet hoe ik met behulp van JavaScript de vensters moet aansturen zodat deze het wel doen in het acrobat formulier. Het JavaScript wordt gekoppeld aan het uitkomst venster.
Ik heb het onderstaande gevonden op internet maar werkt dit werkt met behulp van een button en dit is niet mijn bedoeling. Nu is mijn vraag: Hoe Koppel ik nu dit scripje aan het formulier zonder de button en dat het venster werkt.
<html>
<head>
<script language= "JavaScript">
<!--
function rekenen1(){
var box1=document.rekenen.box1.value;
var box2=document.rekenen.box2.value;
var box3=box1/box2;
box3=box3*10;
document.rekenen.box3.value=box3;
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<form name='rekenen'><input type='text' name='box1' >:<input type='text' name='box2'>*10<input type='text' name='box3'><input type='button' name='uitrekenen' onclick="rekenen1()" value='reken uit!'></form>
</body>
</html>
Ik weet niet of iemand hier een oplossing voor heeft of een voorbeeld.
Met vriendelijke groet,
enna