• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rekenen met cellen die fouten kunnen bevatten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cadsite

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Ik ben bezig een oefening in elkaar te steken, maar geraak niet voorbij een probleem.
Ik wil in tabblad 'Trimester' de som hebben van de verkopen per maand, op zich is dit niet moeilijk, alleen wil het niet lukken omdat er niet in elke maand dezelfde artikelen verkocht zijn.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Het bestand in bijlage: Bekijk bijlage Verschillende_Werkbladen_vraagje.xlsx

Beste Cadsite,

Door de foutwaarde te vervangen voor een 0 zoals in deze formule kan de som wel berekend worden:
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A7;Januari!$A$4:$B$11;2)+VERT.ZOEKEN(A7;Februari!$A$4:$B$11;2)+VERT.ZOEKEN(A7;Maart!$A$4:$B$11;2));0;VERT.ZOEKEN(A7;Januari!$A$4:$B$11;2)+VERT.ZOEKEN(A7;Februari!$A$4:$B$11;2)+VERT.ZOEKEN(A7;Maart!$A$4:$B$11;2))

Zal de formule nader uitleggen, er staat:

ALS "jouw formule" IS FOUT geeft deze waarde WAAR of ONWAAR en niet #N/B. Hij moet 0 weergeven als het WAAR is (dus als het een foutmelding is) en bij ONWAAR jouw resultaat van de formule.

Succes

Laatst bewerkt:
cadsite,

zet dit eens in d7:
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A7;Januari!$A$4:$B$11;2));0;VERT.ZOEKEN(A7;Januari!$A$4:$B$11;2))+ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A7;Februari!$A$4:$B$11;2));0;VERT.ZOEKEN(A7;Februari!$A$4:$B$11;2))+ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A7;Maart!$A$4:$B$11;2));0;VERT.ZOEKEN(A7;Maart!$A$4:$B$11;2))

Bedankt beiden!
Net voor de middagpauze kwam ik "isfout" tegen. Ik was van plan er nu mee te beginnen spelen, maar dat is dus niet meer nodig.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan