• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Rekenen met data

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

dude1986

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2013
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Microsoft 365 subscription
Beste,

Ik ben met een Excel sheet bezig om pretparkbezoeken bij te gaan houden.
En ondanks dat ik voor een huis tuin en keuken excel bouwer denk dat ik best wat weet, loop ik toch op een aantal zaken vast.

Ik heb inmiddels het geraamte klaar en loop nu tegen wat geavanceerdere formules aan voor mijn gevoel en hoop dat iemand me hier kan helpen.

Zie bijgevoegde template voor de file waarin ik werk met hierin wat voorbeeldwaarden.

Wat ik nog mis zijn de volgende zaken:

Tabblad Stats per jaar:
Hierin zou ik graag per jaar de bezoeken per maand gaan bijhouden welke terug te vinden zijn in het tabblad "Bezoeken". Daarnaast zou ik ook graag per maand het aantal bezochte attracties/shows kunnen tonen.
In de velden "Per maand" zou ik dan graag nog de gemiddelde bezoeken en attracties/shows per maand kunnen tonen over de maanden dat ik ook echt ben geweest.

Tabblad Stats overall:
Cel N1: De attractie uit kolom K met het hoogste aantal in kolom L/M
Cel N3: De attractie uit kolom K met het laagste aantal in kolom L/M ( indien mogelijk bij meerdere met de laagste waarde deze concateneren in cel N3.

Cel S1: Datum met de meeste entries in tabblad "Bezoeken"
Cel S3: Datum met de minste entries in tabblad "Bezoeken" (indien mogelijk altijd de laatste datum bij meerdere data met deZelfde aantallen)

Cel N11: aantal keer "Ja" uit tabblad "Bezoeken" uit kolom O/P bij de corresponderende attractie in uit kolom L/M/N
Cel O11: aantal keer "Nee" uit tabblad "Bezoeken" uit kolom O/P bij de corresponderende attractie uit kolom L/M/N
Cel N12: aantal keer "Ja" uit tabblad "Bezoeken" uit kolom O/P bij de corresponderende attractie uit kolom L/M/N
Cel O12: aantal keer "Nee" uit tabblad "Bezoeken" uit kolom O/P bij de corresponderende attractie uit kolom L/M/N
Dus voor deze 4 de aantallen winst of verlies per kleur van Joris en de draak in dit geval.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik gebruik: Microsoft® Excel® for Microsoft 365 MSO (Version 2411 Build 16.0.18227.20002) 64-bit
Taal staat ingesteld op Engels.

Bijlagen

denk dat ik best wat weet
Dan weet je ook dat samengevoegde cellen vergif kunnen zijn voor berekeningen e.d.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Ja, begin in alle tabbladen behalve tabblad "Datasheet" alle samengevoegde cellen te verwijderen.
Nog een tip:
Bewaar de gehele opmaak - het maken van een kleurboek - van de div. sheets tot op het laatst tot dat alles naar wens is.

Terug
Bovenaan Onderaan