• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenen met een functie

• Onderwerp starter Onderwerp starter roe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roe

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Ik heb een kilometerregistratieprogramma ontwikkeld waarbij een aantal 'als'-functies zijn opgenomen. Ik heb een kolom met beginkilometerstanden en een kolom met eindkilometerstanden. Via een als-functie wordt de beginkilomterstand ingevuld in de volgende regel, op basis van de eindkilometerstand.
Ik heb een als-functie gemaakt die aangeeft =als(een bepaalde waarde verderop in de regel >=1;kopieer de eindkilometerstand naar hier als beginkilometerstand;"")
Het gaat om het laatste stukje indien 'onwaar'. Door hiervoor te kiezen blijft de kolom keurig leeg.
Als ik in een volgende kolom een formule opneem om de eindkilomterstand minus beginkilometerstand te doen, gaat dit niet omdat er sprake is van ""; ik moet hier een bepaalde waarde invullen - ik heb nu maar een numerieke waarde opgenomen van 0 (in geval van onwaar), maar het gevolg is dat in de hele kolom 0 wordt aangegeven.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een voorbeeldbestandje kan veel meer verduidelijking brengen.

Toegevoegd

Sorry - het voorbeeldbestandje is nu toegevoegd!

Klopt - ik zie wat ik fout heb gedaan!
Bedankt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan