• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenen met tijd voor ort-uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grieto

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2023
Hallo, ik zoek een formule die het verschil in uren (begin en eindtijd) kan berekenen en tevens onderscheid kan maken in de ort-tijden. Bijvoorbeeld ik werk van 23:00 uur tot 07:00 uur. Dan is de totale tijd 8 werkuren, waarvan 1 uur avond-ort en 7 uren nacht ort. De ort tijden zijn als volgt: maandag t/m vrijdag 07:00 tot 18:00 uur, maandag t/m vrijdag 18:00 tot 24:00 uur, maandag t/m vrijdag 00:00 tot 07:00 uur, zaterdag en zondag 00:00 tot 24:00 uur en feestdagen 00:00 - 24:00 uur.
Wie kan mij helpen?
Grieto

Bijlagen

halo welkom op deze site.
als je op ort zoekt vind je wel meerdere antwoorden op je vraag
Hoi Sylvester, ben aan het zoeken geweest en heb wel voorbeelden gevonden. Ik moet deze wel aanpassen en de formules ook. Is moeilijk, maar ik ga het proberen.
Dank voor je reacie,
Grieto

Complex gevalletje.
Misschien kun je hier wat mee, volgens mij grotendeels van @sylvester-ponte , kan misschien aangepast worden naar behoeften.
Hoi jverkerk,
Deze ziet er heel mooi uit. Wellicht dat ik deze ga gebruiken om eea aan te passen, zoals de ort toeslagen en de werktijden. Hele mooie lay-out in ieder geval.
Dank voor je reactie,
Grieto

Hallo jverkerk,

Ben al een beetje aan het stoeien geweest. Kom uit 1 ding echter niet uit. De zondag is hier gelik aan feestdagen, maar bij ons niet. Daar moet dus een splitsing in komen. De zondag is gelijk aan zaterdag met 24 uur per dag 135%. De feestdag is dan weer 150%, maar is gekoppeld aan de zondag. Enig idee hoe dat op te lossen? Ik kom er namelijk niet uit.
Verder een prachtig systeem die ik graag wil gebruiken.
Fijne kerstdag nog en ik hoor graag nog even van je,
Grieto

Zo ver was ik ook al, hoop dat er even een VBA deskundige naar kijkt en kan veranderen, weet wel wat van vba maar deze is even te uitgebreid. ,Ziiet er zeker goed uit.

Beste Wieter,
Eens met jverkerk. Inderdaad knap gedaan. Ben er een paar dagen mee bezig geweest, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Ik ben hier ontzettend blij mee en ik kan nu eenvoudig alle uren verwerken en vastleggen per week, maand en jaar. Bovendien zullen mijn opdrachtgevers blij zijn met de uitgewerkte overzichten.
Allen dank voor jullie input. Ik ga met een zeer goed gevoel het nieuwe jaar in . Ik wens iedereen vast een fijne jaarwisseling en wie weet, kan ik de volgende keer ook iemand helpen.
Gr. Grieto

Daar is @wieter de hele kerst mee bezig geweest denk ik. Ik heb de formule hier in de straat uitgerold maar er kon niemand meer door:):)

Vele mensen hebben hier aan gewerkt. Dank allen. Ik kan er uitstekend mee werken de eerstkomende jaren.
G. Grieto

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan