• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenen met waarden van ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

M Rosenbrand

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo allemaal,

Om een loon overzicht te maken heb ik twee tabbladen:

1. Daginkomsten
2. Maandinkomsten

Nu zijn er twee dingen die ik zelf niet weet Ik wil graag alle bedragen van januari (tabblad daginkomsten) optellen en weergeven in het tabblad maandinkomsten. Ik weet niet hoe de formulie moet zijn voor de maandjanuari en hoe je de waarden van een ander tabblad kan halen.

Nu wil ik telkens een datum invullen, is het dan ook mogelijk om uit te rekenen hoeveel dagen er zijn gewerkt per maand?

Alvast bedankt!

Code:
=SOMPRODUCT((MAAND(daginkomsten!A1:A10)=MAAND(maandinkomsten!A2))*(daginkomsten!B1:B10>0)*(daginkomsten!B1:B10))

daginkomstentg2.jpg

maandinkomstenrk4.jpg

Ik ben er nog niet aan uitgekomen, formule heb ik als volgt aangepast:

=SOMPRODUCT((MAAND(Daginkomsten!C4:C5)=MAAND(maand!C4))*(Daginkomsten!F4:F5>0)*(Daginkomsten!F4:F5))

Om mijn situatie wat duidelijker te maken heb ik afbeeldingen van de twee tabbladen geupload. Het aantal dagen dat ik werk kunnen verschillen per maand, dus kan de maand dan uit de C kolom gehaald worden per rij van tabblad Daginkomsten?

Kan iemand me vertellen hoe ik deze formule aan moet passen op mijn situatie? Ik weet namelijk niet precies wel deel wat doet.

Bedankt

--------------------------------
-edit-

Ik zit nog even te kijken, staat maand! ook voor een ander tabblad dan?

Laatst bewerkt:
Zoek de verschillen: ;)
SOMPRODUCT((MAAND(daginkomsten!C$4:C$46)=MAAND(maandinkomsten!$C4))*(daginkomsten!F$4:F$46>0)*(daginkomsten!F$4:F$46))
SOMPRODUCT((MAAND(Daginkomsten!C4:C5)=MAAND(maand!C4))*(Daginkomsten!F4:F5>0)*(Daginkomsten!F4:F5))

of bezie het uitgewerkte bestand. Tip voor een volgende keer: hang een voorbeeld bij en geen plaatjes.

Bijlagen

oké bedankt!

ik dacht dat ik alleen een link bij kon voegen dus had eerst de afbeeldingen geupload maar nu weet ik dat voor de volgende keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan