Rekenfunctie onzichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barkov

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Ik ben bezig met een systeem opzetten in Access, en nu wil ik de onderstaande functie onzichtbaar houden in het systeem.

Als de persoon die het databaseprogramma invult dus het cijfer "2" invult, moet deze gaan rekenen met de factor 0.75, maar in het scherm wil ik graag dat de twee blijft staan.

Ik ben totaal geen programmeur, dus ik weet niet of dit een moeilijke of makkelijke vraag is, maar ik hoor het wel.:shocked:

Private Sub txtA_AfterUpdate()

If Me.txtA >= 2 Then
Me.txtA = Me.txtA * 0.75
End If

End Sub

Ik snap niet helemaal wat je nu wilt. Er wordt een tekstvak ingevuld, waar men o.a. het getal 2 kan invullen. Wat moet er gebeuren als er een andere waarde wordt ingevuld? En is txtA het tekstveld waar de 2 komt te staan? Als dat zo is, welke berekening wordt er dan mee gemaakt? Want je vermenigvuligt verder niet met 0,75, maar met 1,5. Er van uitgaande dat de vervolgberekening met 0,75 is, zou ik het zo doen:

Ik zou een onzichtbaar extra tekstvak maken voor de vermenigvuldigingsfactor. Zeg txtB.

Code:
Private Sub txtA_AfterUpdate()
If Me.txtA >= 2 Then
     Me.txtB = Me.txtA * 0.75
Else
     Me.txtB = Me.txtA 
End If
End Sub
In de verdere berekeningen met txtA vervang je txtA door txtB, want daar staat nu altijd de juiste factorwaarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan