• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekening houden met even en oneven weekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dieren81

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Ik heb een format vakantie rooster van het net gehaald en wil deze graag naar mijn eigen wens ombouwen.
Als je de datum invoert wordt een rode balk zichtbaar. Deze houdt geen rekening met weekenden. Nu ben ik al een tijdje aan het puzzelen maar kom niet verder. Ik heb een kolom toegevoegd met e (even) en o (oneven) Als bij de medewerker de e is gevuld wil ik graag dat in de even week ook het weekend rood kleurt.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Roza

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Rosa,

Het is misschien handig om het bestand bij te voegen. Maakt het meedenken iets eenvoudiger.

Gerard dankjewel voor het meedenken. Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.
Als in kolom D een "e" wordt gezet wil ik alleen het weekend van de even week rood gekleurd hebben.
Met de "o" moet ie rekening houden met de oneven weken.

Misschien dat het zo duidelijker is.

Gr. Roza

Roza,

Kijk eens naar
Code:
=als(REST(week;2)=0;etc

Rob, ik heb dit getest maar krijg een foutmelding. Ik heb via een ander forum de oplossing gekregen.

Bedankt voor het meedenken. Ik heb het format bijgevoegd zodat anderen dit ook kunnen gebruiken.

Misschien kan je me nog verder helpen. In rij 10 houdt ik 25% aan. Ik wil graag dat als ie op een weekenddag komt de uitkomst gehalveerd wordt.

Groet, RozaBekijk bijlage format vakantieplanning1.xls

Laatst bewerkt:
Ik heb via een ander forum de oplossing gekregen.
Roza,

Prima. Wil je een volgende keer even een melding met een link naar dat andere forum maken om te voorkomen dat hier het elders al utgevonden wiel nog een keer wordt uitgevonden? En omgekeerd. Een voorbeeldje. En nog een.

Laatst bewerkt:
Sorry, zal ik de volgende keer aan denken. De vervolgvraag staat alleen op dit forum.

Roza

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan