Rekeningen invoeren en later sync

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tdgjules

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2011
Berichten
19
Hallo,

Allereerst een gelukkig nieuwjaar voor iedereen.

Ik ben weer druk bezig en begon me iets af te vragen.

Dierenartsen moeten nu hun rekeningen na hub bezoek invoeren in hub systeem omdat ze geen applicatie hebben die dit doet. Zo vroeg mijn neef me vandaag of het misschien mogelijk is om een website te maken waar hij alle gegevens over het paard en de klant kan invullen. Nadien worden die dan via wifi naar zijn website doorgestuurd waarmee hij ook momenteel de rekeningen maakt en verstuurd.

Hij wilt dus eigenlijk het schrijfgedeelte bij de klant vervangen door het invoeren van de gegevens op een website zodat hij later op een gewenst tijdstip de rekening kan uitdraaien.

Omdat mijn neef op de grens van duitsland en nederland woont, heeft hij hoge telefoon kosten en omdat hij regelmatig in het buitenland zit vind hij het te duur om bv. een dongel aan te schaffen. Nu weet ik dat er versies zijn van HTML, PHP en MySQL die kunnen draaien op een iPad.

Nu is mijn vraag of het slim zou zijn om het volgende te doen:

Installeren van een locale omgeving -> maken van een locale website waar hij alle gegevens die nodig zijn kan opslaan in een database -> wanneer er een internet verbinding tot stand komt (bv. wifi) synchroniseren met zijn website of misschien elke dag op een bepaald tijdstip proberen verbinding te zoeken met zijn website en dan de gegevens synchroniseren.

Zou dit efficiënt werken en haalbaar zijn?

Tips zijn natuurlijk altijd welkom!!

Jules
 
dit kan op een ipad misschien wel werken.
laptop zou ik eerder aanraden.
toch denk ik dat het een lastig te realiseren systeem is.
1. het is locaal dus moet je het elke keer weer synchronyseren.

Maar ja het kan. als je zelf php en mysql kan dan is dit niet zon heel groot probleem.
Jekunt het zo doen dat je een local systeem opzet op je tablet en die om het half uur laat kijken of er een verbinding is.
zoja dan gaat hij alle velden langs uit de mysql database. als er een veld is met updated 0 dan synct hij die en zet hij de status op 1


Het kan maar is lastig...
 
Hallo Arjan,

Bedankt voor je reactie. Op een pc zou het probleem idd wat minder moeilijk zijn, maar om de kosten te drukken proberen we het te realiseren op een iPad. Ook omdat ik er zelf een heb.

Ik heb een redelijke kennis van php en mysql opgebouwd door de jaren heen dus ga er wat mee experimenteren.

Wat je zegt over dat je het systeem kan laten zoeken naar een internet verbinden om een bepaalde tijdsduur, ik neem aan dat je dit doet a.d.h.v cronjobs?

Jules
 
het voordeel van local is dat er geen verbinding hoeft worden opgezet. dus sneller.
idd cornjobs bedoelde ik ja.

ik gebruik xampp als test server. ik weet niet wat je moet gebruiken voor een ipad. dat moet je zelf maar even uitvogelen.

suc6 lijkt me echt een leuk project.
 
Ik heb hier thuis een mac server draaien en een kleine windows pc om af en toe wat te testen. Voor de iPad en iPhone hebben ze PHPPOD, hiervoor moet je device wel jailbreaked zijn...

Maar in ieder geval bedankt voor de informatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan