Rekenmachine voor DOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamesoft

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2006
Berichten
169
Hallo!
Ik heb een rekenmachine voor DOS gemaakt (zie bijlage)
Tips zijn welkom!

Gemaakt in BASIC
 

Bijlagen

  • calc.zip
    56,8 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Leuk gemaakt, ik denk dat het handiger is dat ze zelf + - * / moeten typen dan dat je alles voor doet
 
Ja, maar nog iets wat niet handig is als je eerst doet 1 en 2 = als + som 3 en als je daar weer bijvoorbeeld 5 bij wilt doen moet je weer opnieuw beginnen, maak dat je daarna getallen bij kan doen ofso
 
hij is wel leuk gemaakt maar, er is nog iets dat niet helemaal klopt, ik ben zo flauw geweest om het even na te rekenen, en ben er achter gekomen dat er een fout in zit met betrekking tot de sinus, cosinus en de tanges.

als je in nederland bijv. de tanges van een hoek wil weten, druk je dat uit in graden nou heb je in de wiskunde, en andere landen een andere benadering, namelijk radialen en gradienten.

bij graden heeft een cirkel 360 graden, bij radialen 100 en bij gradienten geloof ik iets van 400. in nederland zijn dus de graden standaard, maar in andere landen weer niet(volgensmij bijv. usa, weet ik niet zeker) nou staat jouwn rekenmachine rekenmachine in radialen, waardoor de uitkomst anders is dan wat standaart in nederland is...

verder wel bewondering dat je zoiets maakt, ik heb er helemaal geen verstand van, kwam het alleen toevalig bij googlen tegen:D
 
100 radialen in een cirkel?
naar mijn weet zitten er: 6,283185307179586476925286766559 radialen in een cirkel
( ja dat komt zo uit m'n rekenmachine :p ) btw dat is 2*pi
dit betekent dat
1rad = 57.29577951deg
of
1rad = 63.66197724gra

inderdaad 400 gradienten in een cirkel
betekent: 1gra = 0.9deg


wil je dus omrekenen dan doe je je antwoord wat je nu hebt:
x*57.29577951 om de graden te krijgen
x*63.66197724 om de gradienten te krijgen
 
Laatst bewerkt:
ach... tsjah, weet t ook niet meer allemaal zo goed... nouja, tgaat dr tenminste op dat t nie helemaal klopt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan