• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenprobleem in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJH

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Hallo,

Ik heb in access een aantal queries gedraaid en de uitkomsten daarvan in Excel (2002) geplakt.

Het probleem is nu dat ik met met geen mogelijkheid voorelkaar krijg om met deze getallen in excel bewerkingen uit te voeren.

Ik heb de celeigenschappen al op "getal" gezet, maar ook dat werkt niet. Ik zie dat alle cellen als eigenschap "getal" hebben maar het resultaat van de optelling blijft "0".

Wie herkent dit probleem en heeft voor mij de gouden tip?

Alvast dank,

Pieter

Het is veel leuker om te koppelen! Via extra, data, en dan een ms access query zoiets.
Dan blijven je waarden up to date. Wanneer je dus iets in access hebt gedaan, en je klikt in excel op updaten en dan staan je waarden daarin. Ik geloof dat je er dan wel mee kunt rekenen.
Probeer maar, ik weet het helaas neit helemaal zeker meer

Dank voor de tip. Misschien iets voor later, dit moest ik even vlot doen voor de baas...

Ik ben inmiddels iets verder. Vanuit Access heb ik in Excel 2002 geplakt en daar na het plakken (alle cellen krijgen dan een blauw driehoekje) eerst gekozen voor "converteren naar getal". Dan kun je wel rekenen.

De eerste keer had ik dat dus achterwege gelaten, de boel geopend op een andere pc met Excel 2000.

Daarin lukt het me dus met geen mogelijkheid dit weer recht te trekken. :confused:

Pieter

Om dit snel op te lossen:

Zet in een willekeurige cel een 1, kopieer deze cel. Selecteer nu het hele bereik met data en kies plakken speciaal waarden en zet daarbij de optie vermenigvuldigen aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan