rekenquery

Status
Niet open voor verdere reacties.

drieder

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
GoedenMorgen,

Ik zit met een nieuw probleem en dat is ik wil een reken query maken die automatisch de prijs van de artiest uitrekend

dus als benny neijman 30minuten € 500 kost en je boekt hem van 10.00 tot 11.00

dan moet hij een totaal prijs maken van € 2000

Mijn tabellen

Artiesten
Artiest_id
Artiest_Naam
duur
prijs
genre

Boekingen
Boeking_id
Artiest_id
Evenement_id
Klant_id
Datum
Begintijd
Eindtijd

evenementen
Evenement_id
Evenementnaam
plaats
lokatie

klanten
Klant_id
naam
adres
enz

kan iemand mij hierbij helpen om deze query te maken

Allereerst zou ik de boekingen tabel wijzigen.
Nu wordt het lastig om iemand te boeken op oudejaarsavond.
Bijvoorbeeld van 23:00 tot 01:00 kan niet.
Gebruik date/time velden in plaats van een datum met twee tijden, die slaan datum en tijd op.
Voordeel is dat je dan de datumfuncties kunt gebruiken om verschillen tussen de twee datums te bepalen.
Het verschil tussen de twee datum/tijd velden kun je bepalen met de datediff() functie.
Als je het verschil weet kun je met de duur en de prijs simpel het gewenste bedrag bepalen.

Ik zou dit niet doen in een query, ik zou hiervoor een functie in VBA schrijven.

Dan huur ik die artiest wel 2 keer 30 minuten:D

30 Minuten = 500

60 Minuten = 2000

:eek: :evil: :eek: :evil: Beoordeling: O :eek: :evil: :eek: :evil:

Allereerst zou ik de boekingen tabel wijzigen.
Nu wordt het lastig om iemand te boeken op oudejaarsavond.
Bijvoorbeeld van 23:00 tot 01:00 kan niet.
Gebruik date/time velden in plaats van een datum met twee tijden, die slaan datum en tijd op.
Voordeel is dat je dan de datumfuncties kunt gebruiken om verschillen tussen de twee datums te bepalen.
Het verschil tussen de twee datum/tijd velden kun je bepalen met de datediff() functie.
Als je het verschil weet kun je met de duur en de prijs simpel het gewenste bedrag bepalen.

Ik zou dit niet doen in een query, ik zou hiervoor een functie in VBA schrijven.

hmm ik kan mij boeking tabel niet meer aanpassen omdat hij al gevult is, en mij formulieren al gemaakt zijn en dan kom ik er niet meer uit ..daarom wil ik graag een oplossing op deze manier

Je kan een kolom toevoegen aan je tabel en met een query de datum en tijd samenvoegen. Dan kun je volgens mij die datediff wel gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan