Rekenquery

Status
Niet open voor verdere reacties.

roland81

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
Ik vroeg me af op welke manier je twee records door elkaar kan delen?
Ik maak een queryontwerp en voeg een tabel toe vervolgens wil ik 2 records uit de tabel door elkaar delen maar dat lukt niet ik geef aan bij Criteria =Schuld/BNP en vervolgens uitvoeren maar er komen geen resultaten naar boven? wat doe ik verkeerd is er een andere formule om te delen?

Alvast bedankt voor de reactie

Twee records door elkaar delen? Ik vermoed dat je een veld uit tabelA wilt delen door een veld uit tabelB. En dat moet uiteraard wel kunnen, mits de tabellen aan elkaar gekoppeld zijn. Anders krijg je een hele vervelende query, met heel veel records. Maar je krijgt geen resultaat, zeg je. Kun je de SQL van de query eens posten?

Sql?

Beste,

ik ben nog vrij nieuw in Access zeg maar wat is en hoe post ik een sql??

thanx

In je query-ontwerp heb je een optie om de SQL te bekijken. De knop heet <SQL>. Als je het venster opent, zie je een tekst die met SELECT begint. Die tekst mag je kopieëren en plakken.

Beste allemaal,

Het lukt me nog steeds niet op in een query de waarde van tabel A te delen door de waarde van tabel B. Michel heeft geprobeerd me te helpen maar we kwamen niet echt verder omdat ik als leek niet weet hoe je een sql moet mailen. Het zal vast heel simpel zijn maar ik kom er niet uit. Blijf ik nog steeds met het probleem rekenquery zitten heeft iemand nog suggesties cq voorbeelden hoe ik records door elkaar kan delen in een query

bij voorbaat dank voor de reactie

gr Roland

En toch wil ik nog steeds de query zien... Als je in het query ontwerp scherm op het pijltje onder de knop <Weergave> klikt, zie je in het menu de optie <SQL>. Als je die weergave selecteert, zie je de SQL code die ik graag wil zien!

sql code

Nou Michel het heeft even geduurd maar ik heb het gevonden

dit is de code
SELECT land.naam, land.schuld, land.bnp
FROM land;

het is de bedoeling dat de schuld gedeeld wordt door bnp

ik hoop dat je hier wat aan hebt

Alvast bedankt

gr Roland

Code:
SELECT land.naam, land.schuld, land.bnp, [schuld]/[bnp] AS Deling
FROM land;