Relatie Naam - Functie - Ereteken en query Ereteken en voorstel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vermhans

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Bekijk bijlage test2.part04.rarBekijk bijlage test2.part01.rarBekijk bijlage test2.part02.rarBekijk bijlage test2.part03.rarBekijk bijlage test2.part05.rarGegeven:
Persoon A wordt benoemd in een bepaalde functie in een bedrijf. A kan verhogen in graad, doch is steeds maar in 1 functie actief.
Een functie (actief) heeft recht op bepaald een ereteken, afhankelijk van de functie (nationale orde) na een bepaalde termijn.

Aangemaakte tabellen:
tblNaam: namen van de werknemers
tbl Functie-benoeming: datum benoeming functie
tblFunctie (lijst van alle mogelijke functies):
tblEretekens (lijst van alle mogelijke eretekens)
tblEretekens_termijn: lijst combinatie functie – ereteken en de termijn waarna het ereteken verkregen wordt

Reeds gelegde relaties
(tblNaam) ID_naam (primair) 1 - ∞ (tblFunctie_benoeming) ID_Naam waarbij de ‘Functie’ ∞ genomen dient te worden uit de lijst (tblFunctie) 1 Functie

tblEretekens_termijn: lijst met Functie ∞ (komende uit tblFunctie – 1 Functie) en Eretekens ∞ (komende uit tblEretekens – 1 Ereteken) en termijn van toekenning

Nog aan te maken tabel:
tblEretekens-toekenning: waarin o.m. als velden dient voorzien: Voorstel (datum), KB (datum), BS (datum), rangneming (datum) en het veld Ereteken (waar het ereteken ophalen?) en hoe relaties leggen naar de andere tabellen ?

Doel: een lijst maken van wie in aanmerking komt voor welk ereteken en wanneer (dit lukt al) en op dezelfde lijst moet ik kunnen invullen op welke datum ik het voorstel (aan te maken tabel tblEretekens-toekenning) voor toekenning van het ereteken laat vertrekken???? De rest van de tabel KB, BS en rangneming zou dan later op het moment dat het ereteken effectief wordt toegekend in een formulier worden aangevuld.

Concreet:
(Beginneling access en geen noties van sql)

Hoe krijg ik in de tblEretekens-toekenning een veld Ereteken (eventueel met beperkte keuze afhankelijk van de functie die een persoon heeft) en hoe leg de relaties naar mijn andere tabellen. Heb mij als suf gezocht.

Hoe bekom ik een lijst van wie in aanmerking komt voor welk ereteken en wanneer (dit lukt al) en waarbij ik op dezelfde lijst kan kunnen invullen op welke datum ik een voorstel (aan te maken tabel tblEretekens-toekenning) voor toekenning van het ereteken laat vertrekken???? De rest van de tabel KB, BS en rangneming zou dan later op het moment dat het ereteken effectief wordt toegekend in een formulier worden aangevuld.

Krijg mijn gezipte database niet kleiner dan 912 Kb dus kan niet voegen.
Alvast bedankt voor de suggesties

Laatst bewerkt:
Een db van dit kaliber zou makkelijk te posten moeten zijn. Heb je de db al gecomprimeerd en gezipt? Eventueel kun je met winrar een db opsplitsen in brokken van 100 kb.

Bedankt voor uw reactie 'OctaFisch'. Heb de db nu bijgevoegd. Is gelukt met winrar.

Ik heb de db als eerste gecomprimeerd (<Extra>, <Database hulpprogramma's>) en gezipt; hij past makkelijk in één bestandje, zoals je ziet :) Ik kijk er vanavond wel even naar.

Bijlagen

:o ... alvast bedankt ... heb mij al suf gepiekerd op hoe de relatie leggen.

bij gebrek aan hits ga ik de vraag opnieuw stellen zodat dit hier kan afgesloten worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan