Relaties leggen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marion2u

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hoi,

In mijn bestand lukken de relaties afdwingen niet :s Ik heb er al één kunnen leggen maar er zijn er nog, bijvoorbeeld tussen Schip in tblSchepen en Nummer in tblBoekingen.
Ik heb dit geprobeerd maar telkens geeft hij een fout, hoewel de gegevenstypes hetzelfde zijn.
Ik heb het bestand hier bijgevoegd om de vraag beter te begrijpen. Is er iets dat ik over het hoofd zie?
Rederij DB

Laatst bewerkt:
Ik zie de velden die je noemt niet:
Schip in tblSchepen en Nummer in tblBoekingen
Wel: Schip in tblReizen, en Boekingsnummer in tblBoekingen. Ik kan me voorstellen dat je het veld Nummer in de tabel tblSchepen wilt koppelen aan het veld Schip in tblReizen, maar die relatie kan je nu niet leggen, omdat de gegevens in het veld Schip anders zijn dan de gegevens in het veld Nummer uit tblSchepen. Je kunt alleen relaties leggen tussen twee tabellen als alle gegevens uit de gerelateerde tabel, in dit voorbeeld tblBoekingen, terug zijn te vinden in de Hoofdtabel, in dit geval dus tblSchepen. Of, om het met waarden te zeggen, als je in de tabel Schepen het nummer "S004" gebruikt, dan moet je in de tabel tblBoekingen ook deze waarde gebruiken voor het schip, en niet de waaarde "3".
Een ander probleem: het veld Reis in de tabel Boekingen is van het type Tekst, terwijl het veld Reisnummer Autonummer is, dus Lange Integer. Die twee kan je dus ook niet aan elkaar koppelen. Dat kan wel, als je van Reis een numeriek veld maakt.

Inderdaad het veranderen naar een numeriek veld had ik moeten zien.
Ik wist niet dat de nummering van de schepen ook S001,.. moest heten.
Ik heb nu deze velden veranderd, ze zijn van het type tekst, de primaire tabel is ook van het type tekst, maar nog altijd krijg ik een fout als ik daar een relatie probeer te leggen :s

Als een relatie leggen niet lukt, en de veldeigenschappen zijn identiek, dan kun je nog kijken of de feitelijke data die je gebruikt wel overeenkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan