Relaties, search form, en meerdere records in een formulier toevoegen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sams
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sams

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Beste,

Ik ben nieuw in het db maken. Heb database basics (hogeschool zuyd) gehad en me verder verdiept door te lezen (boek: access 2007 for dummies, artikelen en tutorials op de ms homepage, en verschillende internet sites en fora). Ben wat de planning betreft klaar denk ik (informatie die ik nodig heb in de verschillende tbl’s) doel van de db is het onderhouden van contacten (add/search contacts) en dan verder bestellingen van klanten verwerken (orders maken en die dan weer in een report als rekening afdrukken en opslaan!) en uiteindelijk als alles loopt, van de producten quantity on hand als report te kunnen afdrukken. nu zijn mijn vragen: heb ik mijn relaties zoals ze moeten (zijn er geen overbodige relaties aanwezig)?, ik krijg de search form niet aan de praat (heb het volgens de methode op datapigtechnologies.com gedaan)wat heb ik fout gedaan?, en hoe kan ik in een order voor een specifieke klant meerdere producten toevoegen? Ik heb geprobeerd om van de transactie tbl een subformulier te maken zodat ik daar meerdere producten kon toewijzen aan een klant, maar dat lukte helaas niet!

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Ik weet dat het misschien een groot project is om mee te beginnen, maar ik ben vastbesloten om het tot een goed einde te brengen en ik leer graag erbij(dus elke op of aanmerking is erg gewaardeerd)!

ik heb de db bijgevoegd.

Bij voorbaad dank,

Sam

Bijlagen

Na een hoop lezen en proberen ben ik er uit hoe ik meerdere records aan het order from toevoeg, toch via een sub-form. het enige probleem wat ik nu nog ondervind is dat access als ik meerdere records(producten) toevoeg automatisch alle producten in het laatst uitgekozen product veranderen!? Weet iemand hier een oplossing voor? Alle raad is welkom.

Bvd,

Sam

ik heb er even 2 foto's bij gedaan wat mijn probleem inhoud.

Bijlagen

• orderproblem 2.jpg
    orderproblem 2.jpg
    67,7 KB · Weergaven: 44
  • orderproblem 1.jpg
    orderproblem 1.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan