relaties werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcvk45

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Ik ben een beginner met access 2010 en na drie dagen zoeken en proberen ongeveer de wanhoop nabij. Ik heb vier tabellen gemaakt en in elke tabel primaire sleutels gemaakt. Deze tabellen werden gekoppeld via relaties.
Als ik nu een query probeer te maken krijg ik steeds een leeg scherm.
Kan er mij iemand hierover wat informatie geven zodat ik van start geraak.
Desnoods wil ik db overmaken zodat deze kan nagekeken worden wat er fout loopt.

Alvast hartelijk bedankt

Plaats even een voorbeeldje, dan kunnen we zien hoe je de relaties hebt gelegd. Nu is het een kwestie van gissen.

Aan je relaties mankeert niks, en ik zie eerlijk gezegd ook het probleem niet: je hebt data in je tabellen en een query waar je zelf een criterium in hebt gezet. Je formulier doet het ook, dus wat is het probleem? Want ik zie er geen...

Ik moet nu die tabellen koppelen en daarvan rapporten maken. Maar wat ik ook doe telkens blijven de nieuwe querys leeg als ik de vier tabellen samenvoeg in 1 query om er daarna een rapport van te maken

Een query laat standaard alleen die records zien die in alle tabellen voorkomen. Dus hoe meer tabellen je aan elkaar knoopt in een query, hoe kleiner het aantal records doorgaans zal zijn in die query. Ik zal dat a.d.h.v. een voorbeeldje proberen uit te leggen.

Stel je hebt een tabel Klanten met daarin klantnummers 1,2,3,4,5 en 6 en je hebt een tabel Bestellingen met daarin 2 bestellingen van klant 2, en 3 bestellingen van klant 5.