• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Relatieve cel..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebstra

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Ik ben een beginneling op dit gebied, maar al doende en met doorzettingsvermogen leert men... Ik puzzel nu echter al lang op een vraagstuk en kan het niet vinden op het net. Wie kan me helpen...

Ik wil een macro uitvoeren en de uitkomst van een bepaalde berekening (die in die macro gedaan wordt) moet komen in de cel waarin ik sta op het moment dat ik de macro-uitvoer start.

Het lijkt me voor de gevorderden onder u niet moeilijk, maar ik puzzel me rot...

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een bestandje bijgevoegd waarin ik de vraag precies heb omschreven. Ik heb ActiveCell.Value geprobeerd, maar dat wil nog niet echt vlotten...

Ik heb nu een bestandje bijgevoegd waarin ik de vraag precies heb omschreven. Ik heb ActiveCell.Value geprobeerd, maar dat wil nog niet echt vlotten...

Excel bestand even zippen, in XP door rechtermuis klik op het bestand, Kopiëren naar, Gecomprimeerde map. De zip file kan je dan uploaden.

ActiveCell.Value = 'zet hier je formule of bewerking'

Zie verbeterde bijlage.

Druk eenmalig op begintijd. En dan cel(len) selecteren en klikken op eindtijd.

Wigi

Bijlagen

Bijgevoegd mijn bijdrage.
In cel A1 kun je aangeven of er sprake is van een 1e termijn of 2e termijn.
De spreektijd wordt middels de knop Toevoegen naar de betreffende kolommen gekopieerd.

Succes!

M.

Bijlagen

Zaak is opgelost en werkt naar volle tevredenheid. Achteraf was hert simpeler dan ik dacht. Zat telkens wel in de goede richting, zonder jullie had ik het toch opgegeven denk ik... Dit was mijn eerste keer dat ik gebruik maakte van helpmij.nl. BEDANKT

Zaak is opgelost en werkt naar volle tevredenheid. Achteraf was hert simpeler dan ik dacht. Zat telkens wel in de goede richting, zonder jullie had ik het toch opgegeven denk ik... Dit was mijn eerste keer dat ik gebruik maakte van helpmij.nl. BEDANKT

Alléz, goed zo. Als er nog problemen zijn waar je niet uit geraakt, vraag maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan