Sharky80
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 dec 2008
Ik ben bezig met het maken van een eenvoudig registratie systeem in Excel... Nu heb ik één probleem waar ik maar niet uitkom...
Wanneer ik in een bepaalde cel een verwijzing naar een ander bestand maak krijg ik het volgende:
Nadat ik het bestand heb opgeslagen veranderd dit automatisch in een absoluut pad:
Tot zover is voor mij alles duidelijk.... Maar omdat er naast Breda ook nog mappen met andere plaatsen komen (bijv. Ede) waar exact dezelfde bestanden met weken in komen te staan, wil ik een oplossing met een relatief pad... Dus zoiets als:
Is dit mogelijk?
Daarnaast zou het ook makkelijk zijn dat de verwijzingen zoals [Prognose week 01.xls] - een naam die ik door:
uit de bestandsnaam pluk, zich ook automatisch aanpast (ook icm VIND.SPEC,LINKS,RECHTS en LENGTE
)... Dus wanneer de werkmap bij wijze van spreken prognose week 44.xls heet, de verwijzing automatisch wordt:
Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Alvast mijn dank!
Wanneer ik in een bepaalde cel een verwijzing naar een ander bestand maak krijg ik het volgende:
PHP:
='[Prognose week 01.xls]Prognose'!$B$17
Nadat ik het bestand heb opgeslagen veranderd dit automatisch in een absoluut pad:
PHP:
='F:\Excel\Breda\prognose\[Prognose week 01.xls]Prognose'!$B$17
Tot zover is voor mij alles duidelijk.... Maar omdat er naast Breda ook nog mappen met andere plaatsen komen (bijv. Ede) waar exact dezelfde bestanden met weken in komen te staan, wil ik een oplossing met een relatief pad... Dus zoiets als:
PHP:
../prognose/[Prognose week 01.xls]Prognose'!$B$17
Is dit mogelijk?
Daarnaast zou het ook makkelijk zijn dat de verwijzingen zoals [Prognose week 01.xls] - een naam die ik door:
PHP:
=CEL("bestandsnaam")
uit de bestandsnaam pluk, zich ook automatisch aanpast (ook icm VIND.SPEC,LINKS,RECHTS en LENGTE

PHP:
..\prognose\[Prognose week 44.xls]Prognose'!$B$17
Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Alvast mijn dank!
Laatst bewerkt: