• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Relatieve verwijzing wordt absoluut ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen65

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2004
In een beveiligd werkblad heb ik in cel C2 een formule staan dat kijkt naar de waarde van cel C2 van 't voorgaande blad en er 1 bij optelt (='blad1'!C2+1).
Als ik dit werkblad echter kopieer blijft deze formule gehandhaaft (absoluut) terwijl ik graag zou zien dat deze zou wijzigen in ('blad2'!C2+1).

Iemand suggesties ?

Laatst bewerkt:
Als ik de ' verwijder, verschijnen ze daarna weer vrolijk om de formule
er blijft staan : ='1'!C2+1

Ik heb dat hier eens uitgetest:

='blad1'!C2+1 Van waar komen eigenlijk die weglatingstekens? De horen daar niet thuis

=blad1!C2+1 is een realtieve celverwijzing

Ik maakte op verschillende manieren een kopie van het werkblad

1. CTRL + slepen met linkermuisknop: =blad1!C2+1 blijft =blad1!C2+1 en wordt niet absoluut.

2. Alles selecteren, kopiëren en dan plakken op een ander werkblad: =blad1!C2+1 blijft =blad1!C2+1 en wordt niet absoluut.

Het proberen waard:
Wis eens alles in C2 waarin de formule staat.
Typ nu in die cel =
Klik op tabblad Blad1
Klik op cel C2
Geef + in
Geef 1 in
Druk op Enter

Dat is nu net 't probleem.
Ik wil dat de formule ='blad1'C1+1 na kopieren in een nieuw blad wijzigt in ='blad2'C1+1.
Dus op dezelfde manier als je dat met formules in cellen in een werkblad hebt

Bij kopieren van de ene pagina naar de ander zou het moeten werken, misschien moet je een macro schrijven die de pagina kopieerd, en daarna apart de formules erin kopieerd, en ze dus ook aanpast.

Maikel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan