• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Relatieve verwijzingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revdutchie

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Hallo,

Ik heb Excel 2003. Is daar ook de mogelijkheid om bij het opnemen van een macro met de recorder aan te geven of het om een relatieve verwijzing gaat of niet ?

Groeten,
Jacques

Hallo,

Ik heb Excel 2003. Is daar ook de mogelijkheid om bij het opnemen van een macro met de recorder aan te geven of het om een relatieve verwijzing gaat of niet ?

Groeten,
Jacques

absoluut, als je de recorder aanklikt is dat volgens mij een optie.. bij 2007 staat het in de ribbon "developer"

Beste Revdutchi ;)

Als je naar BEELD ga en dan naar MACRO'S en je klikt hierop dan zie je onderaan RELATIEVE VERWIJZING GEBRUIKEN klik hier op.

Links daarvan staat er een tabelicoontje als dit gekleurd is dan is het Absolute verwijzing, is dit niet gekleurd dan is het relatieve verwijzing.

Groetjes Danny. :thumb:

Danny,

Daar kon ik het ook niet vinden, maar inmiddels heb ik het via beeld-> werkbalken -> aanpassen gevonden.

Groeten,
Jacques

Beste Revdutchi ;)

Danny,

Daar kon ik het ook niet vinden, maar inmiddels heb ik het via beeld-> werkbalken -> aanpassen gevonden.

Groeten,
Jacques

Heb je goed gekeken want aan de kleur van het tabelicoontje kan je het zien.
Ik ,doe het althans op die manier.

Groetjes Danny.

Danny,

Ik heb onder BEELD helemaal niets met MACRO staan.

Groeten,
Jacques

OK, maar ook daar heb ik geen optie relatieve verwijzing.

Groeten,
Jacques

Revdutchi , klik op Beeld > Werkbalken > opname stoppen en dan krijg je wat op de jpeg staat :thumb:

Bijlagen

• relatieve.jpg
    relatieve.jpg
    36,9 KB · Weergaven: 84
Laatst bewerkt:
Trucker,

ThX dat heb ik dus nu ook, en ook in me werkbalk.

Groeten,
Jacques

Trucker,

ThX dat heb ik dus nu ook, en ook in me werkbalk.

Groeten,
Jacques

Speciaal voor jou als back-up ;) heb ik windows 7 afgesloten , vista opgetstart waar excel 2003 staat , ik werk huidig met windows7 , excel 2007 en beta 2010 ( testing )
Suc6 verder .

Volgens mij kan ik ook maar beter naar excel 2007 gaan, alles klinkt zoveel makkelijker met 2007 als ik het hier zo lees.

Groeten,
Jacques

Beste Revdutchi ;)

Volgens mij kan ik ook maar beter naar excel 2007 gaan, alles klinkt zoveel makkelijker met 2007 als ik het hier zo lees.

Groeten,
Jacques

Sorry hoor, ik had het inderdaad over Excel 2007.

Groetjes danny. :thumb:

Groeten,
Jacques

Mijn eerste paar weken greep ik regelmatig terug naar 2003 omdat ik daar voor 50% alles wist staan in excel 2007 ( lint ) is het soms wat zoeken of je past het lint aan ( bijzetten ) en nu met 2010 ben ik al dik tevereden dat ik 2007 ook al voor 50% ken . Ik zou zeggen een home editie aankopen 90 euro en wat add-in erbij downloaden en je komt al een heel stuk verder .

Home edition 2007 of 2010 ??
Ik kan dan altijd bestanden nog opslaan als 2003 xls toch ?

Groeten,
Jacques

Home edition 2007 of 2010 ??
Ik kan dan altijd bestanden nog opslaan als 2003 xls toch ?

Groeten,
Jacques

Home 2007 :thumb: voor 2010 is het nog wat wachten ik bezit een beta ( test versie ) je kan opslaan als excel 97-2003 zie bijlage ( jpeg ) is van 2007 opslaan als .........

Bijlagen

• excel2007.jpg
    excel2007.jpg
    47,3 KB · Weergaven: 66
OK,

ThX voor alle info weer. Dan ga ik idd maar 2007 aanschaffen, al is het alleen al omdat ik voor kerst een cursusboek VBA heb gekregen wat voor 2007 is.

Groeten,
Jacques

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan