Relationeel ontwerp Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

GertWolters

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Hallo Access Forum,

ik heb de volgende uitdaging in het relationele ontwerp in Access:

Er komt 1 formulier Offerte, met allerlei veldnamen die over de offerte gaan zoals offertedatum etc. Een van de veldnamen wordt Onderdeel.

De gebruiker kan bij Onderdeel kiezen uit ongeveer 30 verschillende waarden. Op basis van deze keuze, moet er een nieuw formulier komen waarin je allerlei veldnamen krijgt om weer waarden in te vullen.

Nu komt het: als je bij Onderdeel voor iets anders kiest, komt er uiteraard een ander formulier wat hoort bij die keuze. Zo zou je 30 verschillende formulieren krijgen.

Het voorstel om deze 30 formulieren in een tabel te stoppen heeft zeker niet mijn voorkeur. Je krijgt namelijk allemaal lege kolommen omdat elk formulier zo zijn eigen kolomnamen heeft.

Waar het mij om gaat, hoe maak ik dit in het relationele ontwerp.

Bij voorbaat dank,

Gert Wolters

Vraag heb je hier ook gesteld

http://office.webforums.nl/viewtopic.php?t=40919

Antwoord is en blijf gebruik 1 tabel.
Ik denk dat je jezelf een groot plezier doet door je eerst eens te verdiepen in het begrip relationele database.
De aanpak die je nu wilt volgen is sterk af te raden.

Tardis

Redelijke oplossing

Hallo Forum,

ik heb wat moeite met het navigeren op de site.

Om de vraag als opgelost af te vinken, ik kan het niet vinden.

Vandaar, op deze manier.

Ik vind de oplossing redelijk.

Je vindt de optie om de status te veranderen Rechtsonder in het scherm. Of je oplossing zinvol is kan ik overigens op basis van de aangedragen gegevens niet beoordelen; je zou de structuur van de db eens kunnen posten als je daar nog wat meningen over wilt polsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan