Ik gebruik al jaren een op DOS gebaseerde relationele database (DataEase), maar die werkt niet meer onder Windows 7 64-bit (ook niet in een box).
Daarom wil ik de data overzetten (; gescheiden) in Excel, omdat ik geen beschikking heb over Acces.
Ik heb al tal van voorbeelden bekeken, maar nog niets specifieks wat hier op lijkt gevonden.
Waarschijnlijk maak ik de fout om in de functionaliteit van de oude database te denken, omdat ik niet alle mogelijkheden van Excel ken.
Onderstaand voorbeeld geeft de functionele basis weer die ik in Excel wil bereiken.
Het doel is om goederen in te voeren en die te koppelen aan een aantal zoektermen en die een plaats toe te wijzen.
D.m.v. het intypen van een of meerdere zoekterm(en) wil ik zien welke goederen aan de zoektermen voldoen en waar die zijn opgeslagen.
Omwille van de eenvoud, stel:
Er zijn 5 rekken met ieder 10 planken. Op iedere plank liggen 3 verschillende goederen.
Als ik op bv 'ijzer' zoek wil ik het rek en de plank waarop zich dergelijke goederen bevinden zien en de exacte omschrijving van dat goed, zodat de juiste keuze gemaakt kan worden.
Naast 'ijzer' moet het goed ook onder ander zoekcriteria te vinden zijn, zoals bijvoorbeeld 'pen' en 'doos' of een combinatie van die woorden om zo het aantal hits te beperken.
Daarom wil ik verschillende zoekcriteria aan hetzelfde goed kunnen koppelen en nieuwe zoekcriteria automatisch kunnen toevoegen en koppelen aan een bepaald goed.
In de oude database stonden de zoekcriteria op ��n regel en werd met wild carts geselecteerd. Ik weet niet hoe dat in Excel vorm gegeven moet worden.
Heeft iemand een voorbeeld?
Bedankt!
Daarom wil ik de data overzetten (; gescheiden) in Excel, omdat ik geen beschikking heb over Acces.
Ik heb al tal van voorbeelden bekeken, maar nog niets specifieks wat hier op lijkt gevonden.
Waarschijnlijk maak ik de fout om in de functionaliteit van de oude database te denken, omdat ik niet alle mogelijkheden van Excel ken.
Onderstaand voorbeeld geeft de functionele basis weer die ik in Excel wil bereiken.
Het doel is om goederen in te voeren en die te koppelen aan een aantal zoektermen en die een plaats toe te wijzen.
D.m.v. het intypen van een of meerdere zoekterm(en) wil ik zien welke goederen aan de zoektermen voldoen en waar die zijn opgeslagen.
Omwille van de eenvoud, stel:
Er zijn 5 rekken met ieder 10 planken. Op iedere plank liggen 3 verschillende goederen.
Als ik op bv 'ijzer' zoek wil ik het rek en de plank waarop zich dergelijke goederen bevinden zien en de exacte omschrijving van dat goed, zodat de juiste keuze gemaakt kan worden.
Naast 'ijzer' moet het goed ook onder ander zoekcriteria te vinden zijn, zoals bijvoorbeeld 'pen' en 'doos' of een combinatie van die woorden om zo het aantal hits te beperken.
Daarom wil ik verschillende zoekcriteria aan hetzelfde goed kunnen koppelen en nieuwe zoekcriteria automatisch kunnen toevoegen en koppelen aan een bepaald goed.
In de oude database stonden de zoekcriteria op ��n regel en werd met wild carts geselecteerd. Ik weet niet hoe dat in Excel vorm gegeven moet worden.
Heeft iemand een voorbeeld?
Bedankt!