Remind me

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiderman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi Helpmij-ers,

Op idee van een collega heb ik het volgende programma gemaakt.
RemindMe V2 (V2 omdat V1 mislukt is).

Met RemindMe kun je herinneringen instellen die bijvoorbeeld elk uur een popup geeft dat je aan je zithouding moet denken, of bijvoorbeeld elk half uur water drinken.

Download

Na de setup verschijnt er een icoontje in de system tray. Rechtermuis op dit icoontje om een nieuwe remind aan te maken. Dubbelklikken om de reminds te zien/aan te passen.

Graag hoor ik wat jullie er van vinden. Suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom.

P.S. dit is een demo versie. Maximaal 2 reminds, en maximaal een 10 dagen.

Hallo,

Kleine bugjes:

*Als ik met mijn Cursor op het icoontje in het systemtray blijf staan staat notifyicon1 Als het in VB gemaakt is, kun je het zo uitzetten/veranderen:

In het properties scherm van NotifyIcon1:
Bij appearance Text te veranderen in iets anders, of het weg te halen.

En Verder:
*Het zal wel dom zijn, maar ik kan er geen reminder in krijgen... Misschien Uitleg?

@Roderikie
Het zal wel dom zijn, maar ik kan er geen reminder in krijgen... Misschien Uitleg?

Hoezo kan je geen remind krijgen?
Je kunt via een rechtermuis op het icoontje in de systemtray en daarna op Create new reminder, een nieuwe aanmaken.

CreateRemind.png

Werkt dit niet of was het niet duidelijk hoe dit zou moeten werken?

Verder bedankt voor de tip van de notifyIcon. Deze zal ik aanpassen.

Ik test hem hier op Windows 7 64-bit.
Kan hier wel een reminder maken.:thumb:
Heb reminder toegevoegd.
Kan eventueel een knop toevoegen met de tekst "Add" erop, dat maakt het duidelijker.
Nu moest ik het programma afsluiten en was ik niet zeker of hij het zou opslaan.
Krijg de melding van de "Reminder" die ik heb toegevoegd. Klik op Delete en ik krijg een melding dat het programma niet meer werkt en moet worden afgesloten.
en misschien nog een Deinstalleer optie in Start menu.
Verder is het een geweldig programma!
Hier heb ik vroeger veel naar gezocht en kwam ik alleen versie's tegen waarvoor ik moest betalen:(

Laatst bewerkt:
@nitefog,

Ten eerste de beste wensen voor 2011.

De knop Add zal ik toevoegen.

De foutmelding die je krijgt kan ik nabootsen, dus kan ik wel oplossen.

Thanks voor het testen.

Nieuwe versie Remind me V2

Hoi Allemaal,

Ten eerste allemaal nog de beste wensen.

De nieuwe versie van remindMe V2 is weer te downloaden.

Aanpassingen zijn:
1> Als je een edit of delete deed dan kreeg je een foutmelding. Dit is opgelost.
2> De tekst van de NotfyIcon is aangepast.
3> In de vorige versie werdt als je de close knop indrukte de gegevens opgeslagen. Dit is veranderd in een Cancel en Add/Update knop.

De nieuwe versie: Download

P.S. mocht je al een vorige versie hebben gedownload en je wilt deze versie gebruiken, dan heb je kans dat je de oude versie eerst moet verwijderen via het Configuratie scherm.

@Roderikie

Hoezo kan je geen remind krijgen?
Je kunt via een rechtermuis op het icoontje in de systemtray en daarna op Create new reminder, een nieuwe aanmaken.

CreateRemind.png

Werkt dit niet of was het niet duidelijk hoe dit zou moeten werken?

Verder bedankt voor de tip van de notifyIcon. Deze zal ik aanpassen.

Ja sorry, ik was niet duidelijk.
Ik had die optie wel gevonden. Maar hij liep dan vast.
Hij deed het nu goed!
Alleen, ik heb 1 reminder gemaakt. Maar hij zegt dat het er 2 zijn...
Nu kan ik hem niet meer testen...
(Is trouwens wel goed dat hij nog steeds niet werkt ook als ik hem herinstalleer.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan