• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reminder mail macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7xz

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2012
Hallo allen,

Ik heb een file met daarin rapporten die ik verstuur naar verschillende organisaties. De rapporten zijn genaamd: 2019-001, 2019-002, 2019-003 etc.

In het rapport zit een knop ''Mailen''. Deze knop opent outlook en voegt het rapport automatisch als bijlage toe. In dezelfde folder worden de mail en rapport opgeslagen.

Echter verwacht ik na 1 maand reactie van deze organisaties. Dit wordt vaak vergeten. Nu wil ik in mijn database met rapportages een datum geven die bij houdt hoelang ze open staan. Zodra ze langer dan 30 dagen openstaan, wil ik op de Reminder knop kunnen drukken om de bijlage weer toe te voegen en een tekst ''Dit is een reminder oid''.

Wie kan me hiermee helpen?

Mvg,
luck7

Er zijn hier meerdere mensen die je daarbij wel kunnen helpen.
Maar dat gaat dan een stuk makkelijker als je een voorbeeld document plaatst.
Vermeld er ook bij waar gezien kan worden of de organisatie al gereageerd heeft.

Er zijn hier meerdere mensen die je daarbij wel kunnen helpen.
Maar dat gaat dan een stuk makkelijker als je een voorbeeld document plaatst.
Vermeld er ook bij waar gezien kan worden of de organisatie al gereageerd heeft.

Hoi Edmoor,

Ik begrijp dat het makkelijker is met een voorbeeld. Ik zoek gewoon een bestaand iets. Verder red ik me er wel mee.
Het bestand kan ik niet delen en er ook geen voorbeeld van maken, vanwege gevoelige informatie. Deze informatie verwijderen is ook niet mogelijk, want dat is een dag werk.

Als er ergens een voorbeeld is:

1. Klik op Reminder knop
2. Open mail met een door mij aangegeven distributielijst (CC)
3. Voeg eerst verzonden .msg bericht toe
4. Standaard tekst ''Dit is een reminder oid.''
5. Verzend.

Ik sluit de rapporten zelf door een bepaalde datum in het rapport in te vullen.

Alvast bedankt.

Hoi ExcelAmateur,

Bedankt voor je link. In principe heeft het niks te maken met smtp server oid. Als ik bij een bepaald rapport op Remind druk, pakt hij automatisch de folder waar het originele rapport in zit en voegt hij deze toe aan bijlage. Verder dien ik zelf op verstuur mail te klikken.

Mvg,
Luck7

Je hebt toch al een bestaand iets? Een mailprocedure heb je al. Je weet hoe je bestanden moet bijvoegen in een mail. Wat is het probleem dan nog? Even een lusje maken die kijkt wanneer er iets verzonden is, even controleren of er binnen de gestelde termijn een reactie is. Zo niet even de mailprocedure opnieuw starten. Dit is een bestaand iets. Zonder voorbeeld gaat het denk ik niemand voor je maken met de summiere informatie die je geeft.

Dit is natuurlijk complete onzin.
Deze informatie verwijderen is ook niet mogelijk, want dat is een dag werk.

Het gaat alleen om de structuur met wat fictieve gegevens en de code die je nu al hebt.

Code:
 .ReminderTime = .............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan