• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reminder maken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinus1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2015
Goedemorgen,

Ik ben bezig een reminder te maken in Excel dmv een popup. Dat valt niet mee :) Ben ook geen programmeur dus alle hulp is welkom :) Heb zelf al hard gezocht (due date functies e.d.), youtube etc maar ik kom er niet uit. Ik heb namelijk een excelbestand met allerlei data. Een aantal evaluaties moeten eens per jaar bijgewerkt worden en ik zou graag willen dat we een week van te voren, dmv de popup, hier aan herinnerd worden. Hoe doe ik dit ? Dus er zijn een aantal rijen met items en ik zou graag willen dat de eindgebruiker twee weken van te voren geïnformeerd word. Alvast bedankt !

excel.png

Word het bestand iedere dag gebruikt?
Anders stel ik voor dat je in een ongebruikte cell de functie =nu() gebruikt.
Dan is er hier verder vast iemand op het Forum die voor jou een VBA kan maken die zorgt dat als die cel bepaalde Datums bereikt er een message box verschijnt met een melding! Ik ga het nu ook even proberen, Maar dit zal de eerste code zijn die ik zelf schrijf, dus succes is niet gegarandeerd.

Grtz

Laatst bewerkt:
Ik krijg foutmelding na foutmelding haha.
Ik neem aan dat iedereen zo begonnen is.
Voor Degen die mee lezen, ik dacht aan een VBA die ervoor zorgt dat bijvoorbeeld cell A1 waarin de functie =nu() is geplaatst een bepaalde Datum bereikt dat er een message box verschijnt met de reminder.
Als iemand weet hoe dit moet of weet dat dit niet mogelijk is graag melden!

Grtz

Code:
Private Sub boomen()
If cell.A1 [COLOR="#FF0000"] "DATUM" [/COLOR]Then
        msg.box ("REMINDER! Evaluatie 1!")
If cell.A1 = [COLOR="#FF0000"]"DATUM2"[/COLOR] Then
        msg.box ("REMINDER! Evaluatie 2!")
If cell.A1 = [COLOR="#FF0000"]"DATUM3"[/COLOR] Then
        msg.box ("REMINDER! Evaluatie 3!")
End Sub

De Datum erin zetten lukt me niet.
Ik ga ondertussen wel even speuren hoe dit werkt.
Ondertussen zal ik hier de voortgang neerzetten voor degene die in willen haken(of het beter weten welke kans misschien iets groter is)

Grtz

Kijk maar eens of je dit bevalt.

Bijlagen

HSV
De Dim was ik sowieso vergeten. Was mijn oplossing wel mogelijk of zit ik helemaal verkeerd te denken?

Grtz

Ik zat aan een oplossing in 1 msgbox te denken,

Code:
Private Sub Workbook_Open()

For Each cl In Sheets(1).Range("A3:C4")

If CDate(cl.Value - 13) > CDate(Date) And CDate(cl.Value - 18) < CDate(Date) Then
            msg = msg & Cells(1, cl.Column).Value & " / " & cl.Value & vbCrLf
        End If

Next

MsgBox msg

End Sub

Niels

Kijk maar eens of je dit bevalt.

Dat ziet er erg top uit HSV ! Bedankt. Zou er nog een voorwaarde in kunnen dat de melding 14 dagen voor het einde van het jaar ? Was ik vergeten te melden (sorry :) ) Dus 365-13 dagen.

Gauw vergeten die code van je.

haha, goeie tip HSV.
Ik haak bij deze af en zal meelezen.
Ik ben nog veels te slecht hierin!
Ach, beter dan niks proberen(denk ik:rolleyes:)

succes Boys!
Grtz

@boomen,

Zo is het niet bedoeld hoor, vooral kijken en proberen.
Begin met kleine korte codes.
Zoals Barry Stevens altijd zegt, "vooral doorgaan".

@Tinus,

Wil je twee weken voor het nieuwe jaar een melding over bv. 6-6-2016 ?
Lijkt me niet erg handig.

Nee niet het nieuwe jaar. Ik werk bv een evaluatie af op, pak m beet, 4 februari 2015. Dat zijn evaluaties die jaarlijks herhaald moeten worden. Graag zou ik dan 2 weken van te voren door Excel er aan herinnerd worden.

Kijk maar eens of je het zo bedoeld.
Het is veranderd naar 14 dagen.
Na melding wordt er een "ja" toegevoegd achter de datum, zodat de melding niet elke dag verschijnt.
Ik neem aan dat je daarna de bewuste datum veranderd voor het volgende jaar.
Als je die datum hebt veranderd verdwijnt automatisch de "ja" erachter zodat het volgend jaar weer werkt.

De msgbox van @Niels28 heb ik voor het gebruiksgemak maar overgenomen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan