remote control lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsnarf

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Berichten
99
Hoi,

Ik probeer op 2 computers een remote control programma te draaien. Van de eerste kan ik wel bij de tweede inloggen, maar andersom niet (het gaat via internet).

Ik heb op beide computers de goede poorten geforward (100% zeker), maar het lukt me maar niet om in te loggen. De firewall van XP staat ook niet aan. Als ik het ip adres probeer te 'pingen' lukt dit prima.

De modem/router waar het om gaat is een zyxel Prestige 623R-T1, is dit misschien het probleem en heeft iemand een oplossing of een tip?

Frans
 
Nou nee, mischien ping je toch niet naar het goede ip adres, let op je moet het ip adres kiezen die je van de internet provider hebt gekregen, dat geld dus ook voor de andere pc, die moet je ook hiermee bereiken, als je dan alles goed hebt geforward en de software draait mee en heeft toestemming om de pc over te nemen dan zou het moeten werken, draait de software wel op de xp pc, weet de software dat een inkomende connectie vanaf de pc die je gebruikt ook mag?
 
Hoi,

Het ip adres is zeker goed, want dat heb ik al een paar keer nagekeken, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb ook op allebei de pc's de software geinstaleerd en omdat ik vanavond nog ff op die andere pc heb gezeten weet ik ook zeker dat het aan staat.
Ik heb accept socket connections aangevinkt als je dat bedoelt.

Toen ik op die andere computer zat, heb ik ingelogt op degene waar ik nu op zit, en heb ik om te testen(via remote control) ingelogt op de computer waarop ik zat, en dat werkte wel, daarom dacht ik dat t zou werken, maar dat doet t dus niet.

Ik snap dr niks van?!?

Frans

Ps. Sorry als t onduidelijk is, maar ik hoop dat je dr uitkomt.
 
bedankt,

Ik zal kijken of dit werkt, maar dan moet ik eerst weer een keer op die xp comp zitten, en dat kan wel ff duren, dus daar kom ik nog op terug.

Maar ik wil ook graag dat het werkt met VNC (daar wil ik mee gaan werken), en daar blijft het probleem wat ik net beschreven heb.

Frans
 
hoi,

Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden. ik heb het ook op een andere computer geprobeerd, maar zonder succes. Het blijft maar t zelfde, ik kan wel inloggen op die ene computer, maar zodra ik vanaf die computer op een andere probeer in te loggen doet ie het niet.

Wie weet wat ik over het hoofd zie?

Frans
 
Mag je vanaf die pc uberhaupt wel naar een ip adres toe zwemmen, ik kan me voorstellen dat als het een pc op een werkplek is cdat er mischien een fiorewall tussen zit of iets dergelijks die er voor zrogt dat er geen verbinding maag ontstaan naar dergelijke adressen.
Dat mogen wij op het werk ook niet.
 
ALs dat binnen je eigen netwerk is kan dat zeker.
Heb dit hier ook. draadloos zit op 192.168.1.* en niet draadloos 10.0.0.*

Kruiselings vinden ze elkaar niet op computernaam maar zoek je dan op IP adres flits daar is ie.

Gr Snarf
 
Allemaal bedankt voor de moeite, maar het is niet meer nodig. Niet dat het gelukt is, maar de computer is overleden, dus kan ik er toch niets meer mee.
Nou zou je zeggen: Dan repareer je m toch. Maar ja, het is een computer die uit het jaar 0 (een Pentium 1) komt, dus dat vindt ik de moeite ook niet meer.

Als er een nieuwe computer komt, dan gooi ik daar toch XP op, dus dan kan ik via het xp programma remote controllen.

Nogmaals bedankt allemaal.

Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan