remote control

Status
Niet open voor verdere reacties.

janssens

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Ik heb een netwerkje van 3 pc 2 met besturingssysteem win xp (home en prof) en 1 met win2000 prof, op alle 3 staat VNC server en client in mijn netwerk kan ik de desktop van zowel de ene als de andere pc overnemen, maar ga ik nu naar het werk daar heb ik winxp home ook VNC geinstalleerd en probeer één van mijn computers overtenemen dan lukt dit niet wat is er niet juist, kan iemand mij raad geven, thuis zit ik ook met een USRobotis Turbo Access point en Router (draadloos) alles werkt daar perfect.

Je zal in je router poorten moeten forwarden zodat het binnenkomende vnc request naar de juiste computer (intern IP-adres) wordt geleid. Ik ga er vanuit dat je een statisch IP-adres hebt.

Hoe doe je dat,
Ik heb inderdaad ip aan mijn computers gegeven in de vorm van 192.168.123.***, maar hoe zit dat dan eigenlijk en wat bedoel je dan met poorten forwarden, moet ik dat doen in het scherm van de router?

Klopt, je moet je router zo instellen dat het verkeer welke bedoeld is voor VNC naar de beteffende pc gaat.
Hier lees je welke poorten VNC gebruikt.

sorry, maar dat werkt nog altijd niet, ik kan dus van beide zijde geen kontakt maken, zowel van bij mij thuis als vanop mijn werk niet

Is het gebruik van VNC en dergelijke apps. op je werk wel toegestaan? Bij ons is dat namelijk geblokkeerd. Zelfs via de browser lukt het niet.
Maar dat forwarden van poorten voor VNC, dat moet sowieso! Ik neem aan dat je de router als dhcp server hebt ingesteld, dus die deelt de ip-adressen uit. Of heb je de pc's thuis een vast IP gegeven? In ieder geval moet je in de router de juiste VNC poorten openzetten en vervolgens die poorten forwarden naar de thuis-pc van je keuze.

Ik kwam via Google uit op dit forum.
Ik ben namelijk ook op zoek naar een manier om door middel van het programma VNC op een willekeurige computer contact te maken met mijn computer thuis.

Ik heb thuis een Speedtouch 510 router. Via verschillende websites kwam ik erachter dat ik de "porten moet forwarden".
Ik heb zoiets gedaan (geloof ik), maar het lukt nog steeds niet om verbinding te leggen. (firewall is uitgeschakeld)

Ik kan wel via mijn thuiscomputer verbinding maken met een andere computer bij een vriendin (zonder router).

Zou iemand mij alsjeblieft uit willen leggen wat ik precies moet doen?

Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,
Harm

Om meer te weten te komen over poortforwarding zou ik even de zoekfunctie gebruiken van dit forum.
Kijk hier bijvoorbeeld eens.

Dat is natuurlijk als je niet uit de handleiding kunt komen :D

**Edit**
O ja, vergeet ik het bijna, *__Harm__*yuii welkom op het helpmij forum :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan