REMOTE DESKTOP Connection (enkelrichting in thuisnetwerkje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel@helpmij

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Hier de gegevens :

PC1
Windows XP-Pro (Engels)

PC2
Windows XP-Home (NL)

Allebei op een router via utp bekabeling. Alles werkt normaal zoals verwacht (printers en mappen delen; internet) en ook de overname van bureaublad van PC1 kan worden gedaan vanuit PC2. Je zou dus wel verwachten dat ik me dus geen zorgen hoef te maken en er ook geen vragen zijn. En toch...

Nu de vraag

Waarom in 's hemelsnaam heeft Bill het weeral zodanig geflikt dat men vanuit PC1 geen desktop kan overnemen van PC2 ?

Met andere woorden : Is men dus echt verplicht om ook op PC2 de Home versie te vervangen door een "Professional" ( professioneel ? ...:confused: ) om de remote desktop functie ook in de andere richting ook te kunnen gebruiken namelijk PC2 overnemen vanuit PC1.

Weeral een M$ licentie meer kopen van Bill (geen commentaar) of is er misschien een turnaround ? Bedankt voor eventuele suggesties

Heb je wel toestemming verleend op PC2 om door remote desktop benaderd te worden?

Tja, remote desktop is een uitgeklede versie van teminal server en die zit niet in XP home, helaas.

Hulp op afstand: XP Home
Hulp op afstand + Extern bureaublad: XP Pro.

Probeer anders RADMIN of www.logmein.com eens?

VNC is daar ook heel goed vooren kost niks.

This is M$ ! Windows met of zonder ... toeslag.

Sauria zei:
Heb je wel toestemming verleend op PC2 om door remote desktop benaderd te worden?
Ik heb zowat alle instellingen van Windows XP-Home doorlopen en alles wat enigszins van invloed kan zijn aan of uitgevinkt, maar wat bedoel je juist ? Wat kan er nog méér of anders ...

- Bij Systeembeheer / Services staat
Routing and Remote Access op "automatisch"
Terminal Services (lokaal) start "automatisch"

SysteemEigenschappen:
Verbindingen van buitenaf : "Hulp op afstand" wordt toegelaten
(is niet hetzelfde als remote desktop)

De meeste mensen vertellen mij dat het gewoon niet kan, maar wellicht heb je soms een truucje in je toverhoed, dat ik niet kon vinden Sauria ?

Windows- XP mét of zonder mayonaise zoals aan het frietkraampje, hé Bill :evil:

Anders probeer ik een van de gekregen suggesties, waarvoor beste dank

Het kan ook niet...

Misschien is er een optie die je in kunt schalen.. Je kunt in XP Home namelijk ook beveiliging van mappen regelen, IIS installeren (en zelfs heel Home naar Pro omzetten maar die truuk is gevaarlijker: http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=5550
Hoewel na de installatie niet alle functies van XP Professional kunnen worden gebruikt, zijn anders dan bij XP Home Edition ineens wel Extern Bureaublad voor het op afstand beheren van andere computers, Gebruikersbeheer en ook geavanceerde beveiligingsfuncties te gebruiken
).

De truuk voor RemoteDesktop in te schakelen ben ik nog niet tegengekomen maar wie weet?

ik heb het stukje software extern beuraublad appart op een usb stick staan.
dat wil ik eventueel wel mailen.
laat maar horen??

Hier is wat vergelijkbaar, en gratis, alleen geen zelfde schemresolutie zoal bij extern bureaublad, maar de rsolutie van de overgenomen PC, voordeel, hij blijft in zijn modus staan en logt niet uit, is wel mogelijk om het zo in te stellen.

Server en cliënt software, dus niet alleen cliëntsoftware zoals alleen bruikbaar bij de XP Home versie.

Ultravnc/

puppie zei:
ik heb het stukje software extern beuraublad appart op een usb stick staan.
dat wil ik eventueel wel mailen.
laat maar horen??
Dat is alleen de client. Ik ben bang dat remote desktop verder alleen beschikbaar is voor XP professional.
Zoals anderen hier al aangeven kun je ook heel goed VNC gebruiken. Verschillende versies bieden verschillende mogelijkheden, maar werken verder allemaal prima.

Hallo again,

Laten we elkaar goed begrijpen over de situatie :

De PC waarop Win-XP HOME draait kan het bureaublad van de PC met de Pro-versie WEL overnemen. Anders gezegd de Home kan bij de Pro binnen en desktop overnemen.

De PC waarop Win-XP PRO draait kan bureaublad(en) van de PC (waarop Home-versie) NIET overnemen. Anders gezegd de Home geeft zijn bureaublad(en) niet bloot naar buiten toe, hoewel hij voor de rest wel worden bereikt (gedeelde mappen ok)

Onder groot voorbehoud (want mijn geheugen faalt regelmatig en soms vertelt men dingen die helemaal niet gebeurd zijn) : Ik heb de "sterke indruk" dat vele maanden terug het wél was gelukt, maar nogmaals het is slechts een indruk, en mogelijk is het wishfull thinking.

Client toepassing

Het ziet er dus naar uit dat er moet beroep gedaan worden op een third-party programma. Toch wel straf !

Merel lust wel héél graag een Lange Pier....
zeker als de tip verwijst naar een product bij SourceForge (het zijn daar straffe mannen zegt men bij ons)

@ puppie
Het exe bestand dat je voorstelt is vermoedelijk van M$ bestand. Ik stuur je nog een PM in verband hiermede.

Laatst bewerkt:
Dat klopt, de server geeft toestemming aan de cliënt om erop te mogen, zo werken al die VNC's, en het is, nogmaals, een uitgeklede versie van terminal server zoals in windows server 2003 gebruikt wordt.

XP_PC zei:
Het kan ook niet...

Misschien is er een optie die je in kunt schalen.. Je kunt in XP Home namelijk ook beveiliging van mappen regelen, IIS installeren (en zelfs heel Home naar Pro omzetten maar die truuk is gevaarlijker: http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=5550 ).
Hoewel na de installatie niet alle functies van XP Professional kunnen worden gebruikt, zijn anders dan bij XP Home Edition ineens wel Extern Bureaublad voor het op afstand beheren van andere computers, Gebruikersbeheer en ook geavanceerde beveiligingsfuncties te gebruiken
).
De truuk voor RemoteDesktop in te schakelen ben ik nog niet tegengekomen maar wie weet?

Ik heb het nog niet gevonden (mocht het mogelijk zijn).

Misschien heb je wat aan deze link: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/expert/northrup_03may16.mspx
Gezien het feit dat je met IIS WEL een websessie van Remote Desktop aan kan maken, EN je IIS wel op XP home geïnstalleerd krijgt met een truukje bied het mogelijkheden..

Lees het eens door?

Alle wegen "LIJDEN" (lange ij) naar ... de kassa

XP_PC zei:
Ik heb het nog niet gevonden (mocht het mogelijk zijn).

Misschien heb je wat aan deze link: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/expert/northrup_03may16.mspx
Gezien het feit dat je met IIS WEL een websessie van Remote Desktop aan kan maken, EN je IIS wel op XP home geïnstalleerd krijgt met een truukje bied het mogelijkheden..

Lees het eens door?
Inderdaad daar zit wat in. Maar toegegeven, met M$ is het toch weeral met "veel vijven en zessen" en weeral voor iets dat toch simpel zou moeten zijn : twee PC's samen op een routerke gaat niet (zonder "Pro") , maar het zou dan moeten via het web ?!?!

KIS kennen ze daar niet en ik heb echt geen zin en mogelijkhijd om er veel meer uren in te steken. Het was al knoeien in de tijd van Dos en blijkbaar is het nog steeds geknoei. Eens proberen met VNC lijkt mij een mooie suggestie vermits daar blijkbaar muziek in zit.

Erg bedankt iedereen. :love:

(Ik laat de vraag voorlopig "onopgelost", mochten er leden nog graag het onderwerp verder bespreken)

Echt belachelijk eigenlijk

Ik heb dus net een nieuw notebook aangeschaft met daarop de (originele) WindowsXP-home.
Nu kamp ik dus met precies hetzelfde probleem! Vaste Desktop PC met pro, en notebook met home, wel alles kunnen weergeven op t notebook, maar mn note book weergeven op mn desktop..., vergeet t maar!
Alles afgezocht, en ook microsof(t) zelf geeft geen oplossing, die doen alsof er niks aan de hand is!!!
Is er dan niemand die weet of je alléén de client software kan wijzigen in de home versie, zodat ie dan wél te benaderen is??, (zónder 3rd party hulp-programma's)
Updaten van Home naar Pro is nog een optie(zoals eerder hier geopperd), maar niet zonder gevaar bergreep ik??..., wát is dan t gevaar?? :confused:

Nee, het kan niet.

XP Home is níet over te nemen mbv Extern Bureaublad.
Dat is gewoon een van de splitsingen tussen Home en Pro.

Met Windows Vista zal dit nog net zo zijn. De thuisversies hebben deze mogelijkheid ook niet.

Alles afgezocht, en ook microsof(t) zelf geeft geen oplossing, die doen alsof er niks aan de hand is!!!
Er is ook niets aan de hand, je gaat het niet vinden. De functie zit er niet in en is zeer bewust achterwege gelaten.

En 'gevaar' valt wel mee. Als het een verste installatie is kan er weinig gebeuren.

Laatst bewerkt:
Thx!

XP_PC zei:
Nee, het kan niet.

XP Home is níet over te nemen mbv Extern Bureaublad.
Dat is gewoon een van de splitsingen tussen Home en Pro.

Met Windows Vista zal dit nog net zo zijn. De thuisversies hebben deze mogelijkheid ook niet.

Er is ook niets aan de hand, je gaat het niet vinden. De functie zit er niet in en is zeer bewust achterwege gelaten.

En 'gevaar' valt wel mee. Als het een verste installatie is kan er weinig gebeuren.

>> Bedankt voor de snelle reactie!, het is nu iig duidelijk dat er geen oplossing voorhanden is.
De optie om pro er "overheen" te installeren valt ook af, want het is een oudere versie dan de home versie, dus dan gaat t niet.
Enige optie die over blijft: Alles eraf en dan Pro installen...., doe ik dus maar niet, dan ben ik alle installaties die nodig zijn voor mn notebook kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan