Remote Desktop doet niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harryboesterd

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2005
Ik ben wat wezen proberen met remote desktop onder 2 machines draaiend onder win XP pro en die staan aangesloten op een router, ik heb de aanwijzingen gevolgd van vele uitleg sites maar nog steeds doen ze het niet. Mijn firewall op 1 is MCAffee, maar ik krijg ook niet de melding of ik iets wil toestaan of iets indie richting. Hulp is gevraagd ik kom er zelf niet uit.
Alvorens bedankt.

Harold

Aangenomen dat je externe pc's bedoeld.
Je moet twee poorten forwarden als je achter een router zit:
TCP poort 3389, deze is vereist voor Remote Desktop.
En TCP poort 80 moet open staan, deze staat meestal als standaard ingesteld tenzij je dat hebt veranderd.

Hier nog wat uitleg als het je lokale netwerk betreft.
http://www.windowsnetworking.com/j_helmig/wxprmdtp.htm

Mocht het nog niet lukken zoek dan eens op internet naar VNC geloof ik ook een freeware versie van.

Laatst bewerkt:
Indien er op beide pc's externe firewall's staan controleer dan via start/uitvoeren/typ services.msc/ Windows Firewall.
Deze hoort in dat geval gestopt en uitgeschakeld te staan.

Misschien ligt het probleem ergens anders...?

met remote desktop van XP ben je verplicht om wachtwoorden in te stellen.
Kijk ook even bij configutatiescherm > systeem > verbindingen van buitenaf. staan je instellingen daar wel goed
je moet ook evt. de gebruikers aangeven als ze geen account hebben op je remote pc
Zou hier je probleem kunnen zitten..?

ik ga er even vanuit dat je dit instelt met firewall uit, deze moet je nadien wel aanzetten en goed confugureren. Windows firewall zou dit automatisch moeten doen als je verbindingen van buitenaf configureerd.

misschien heb je hier wat aan
succes

Het zijn beide PC's die deel maken van elk een ander netwerk.
De een in Wijk bij Duurstede en de ander in Zeist,
Hoe typ ik hun ipadres dan goed in, als ik gewoon zijn ip in typ, bijv. 81.142.204.252 is dat denk ik niet genoeg aangezien er meerdere pc's zijn in hun netwerk.

En dat van die Firewall's via uitvoeren zou ik eens moeten nakijken.

Bij voorbaat dank,
Harold

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan