Remote Desktop en games via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Hallo allemaal,

Dit zijn eigenlijk 2 kleine vraagjes, omdat ik totaal geen held ben in netwerken. nouja een held op sokken dan.

ten eerste:
Ik heb een iPod Touch met Remote Desktop erop en wilde dat even uitproberen.
Nou vraagt hij om een windows poort (standaard 3389) en het windows pc ip adres (DNS naam of ip adres)

één van twee is niet goed, want verbinden lukt niet. windows poort laat ik op standaard staan omdat ik de poort niet eens ken, pc ip adres pak ik het ip adres van de pc waar ik nou op type (cmd.exe --> ipconfig)

wat doe ik verkeerd?

ten tweede:
we hebben een draadloze router in huis. computers en laptops verbinden met het internet via die router en hebben ook een soort van netwerk via die router. echter als ik met mijn broertje (die op een laptop zit) een game via het netwerk wil spelen, kan dat niet. moet ik per se via een kabel spelen?

je zult in de router die poort 3389 open moeten zetten op het ip nummer van de computer die je wilt overnemen.
ook moet je remote desktop aanzetten op die pc.
(volgens mij alleen met xp pro)

[...]pc ip adres pak ik het ip adres van de pc waar ik nou op type (cmd.exe --> ipconfig)

wat doe ik verkeerd?

Wat je dus probeert te doen is vanaf je ipod touch een Remote Desktop/Extern Bureaublad/RDP verbinding op te zetten met de pc waar je nu op werkt.
Zo alvast even wat dingen om in de gaten te houden:
1. Op XP Home kan dit niet
2. Op XP Professional kan dit wel, maar dan moet je het eerst aan zetten (rechtsklikken op Deze Computer, Eigenschappen kiezen, vinkje zetten in tabblad Externe verbindingen danwel Verbindingen van buitenaf).
3. In Vista kunnen niet alle varianten RDP (vergelijkbaar met het verschil XP Home en XP Prof., zie punt 1 en 2).
4. Je firewall in je pc moet het programma dat de RDP-aanvragen in ontvangst neemt niet blokkeren. Betekent dus poort 3389 TCP verkeer van buiten toestaan in de firewall op je pc.

Succes ermee,

Tijs.

Laatst bewerkt:
als ik dat zelf had moeten verzinnen, haha.
tof bedankt, gelukkig staat hier in ieder geval xp pro op, wat een geluk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan