Remote desktop en speedtouch 510

• Onderwerp starter Onderwerp starter eing
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eing

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Hallo,
Ik wil graag gebruik gaan maken van de remote desktop zodat ik kan inloggen op mijn werk. Ik gebruik Windows XP, Speedtouch 510, Mcafee firewall. Ik kan wel inbellen op mijn werk maar zodra ik verbinding wil maken met de remote desktop krijg ik geen verbinding. De IT-man zegt dat het waarschijnlijk ligt aan onze ip-range die overeenkomt met de ip-range van het bedrijf en adviseert om onze ip-range te wijzigen in iets anders.
Dit lijkt me erg lastig, weet iemand misschien een makkelijker manier om toch verbinding te kunnen krijgen?:confused:

Ik weet niks van het programmatje die jij bedoelt. Maar ik weet wel een andere programmatje die je kan proberen.
Het heet Anyplace Control, die gebruik ik zelf en het werkt perfect. Er is een 30 dagen probeer versie of een koop versie.

Sorry dat ik je niet kon helpen met je programma maar ik denk ik geef je een andere optie. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Hoi Snor,
Dank je voor je tip, maar helaas werkt dit ook niet omdat ik verder niks op mijn werkpc mag installeren. Ik denk wel dat anyplace control ongeveer hetzelfde werkt als de remote desktop maar deze laatste is een standaard programma van Microsoft.
Helaas werkte Anyplace dus niet maar toch bedankt.

De melding van je it-beheerder is duidelijk: Op je werk wordt hetzelfde netwerk gebruikt als bij jou thuis. Wat je dus moet doen is het aanpassen van de ip-range die wordt uitgegeven door je router thuis en ook het aanpassen van ip-adres van de router naar die nieuwe range. Dat doe in de configuratie van je router, in de sectie "LAN", "Local Area Network" of iets dergelijks.

Voorbeeld: Stel dat op het werk het 192.168.1.x netwerk wordt gebruikt, en bij jou thuis ook.
Pas dan het ip-adres van je thuis-router aan naar bijv. 192.168.2.1 en de ip-range van uit te geven adressen naar 192.168.2.100 en hoger.

Succes,

Tijs.

Daar was ik al bang voor :D Tijs kun jij me precies uitleggen hoe ik het moet doen? Ik heb een Thomson Alcatel Speedtouch 510 maar heb nog nergens in de beschrijvingen kunnen vinden waar ik het i.p.adres van de router en dan van de range kan aanpassen?

Dit is voor de 510 met de lampjes aan de voorkant (dus niet bovenop het apparaat) handleiding

Klik op de Routing knop in de webinterface van de 510
Klik op New
Kies als interface: Eth0
Kies als ip-adres: 192.168.2.1
Netmask: 255.255.255.0
Klik op Apply
Klik op Save All (linker-deelvenster).

Je hebt dan 192.168.2.1 als ip-adres toegevoegd.
Je moet later hier terugkomen om het 10.0.0.138 adres van de eth0 interface te verwijderen, een adres die die blijkbaar valt in de range die op de zaak gebruikt wordt.

Klik op DHCP.
Kijk op DHCP server address pools
Klik New
Kies als start ip-adres: 192.168.2.100
Kies als eind ip-adres: 192.168.2.254
Klik op Apply
Klik op Save All.
Probeer daarna op de een of andere manier (de handleiding is daar niet duidelijk over) de DHCP reeks 10.0.0.1 t/m 10.0.0.254 te verwijderen. Weer op Apply en Save All drukken.

Ga daarna terug naar Routing.
Verwijder het 10.0.0.138 adres op eth0.
Weer op Apply en Save All drukken.

Waarschijnlijk ben je daarna de verbinding met de router kwijt. PC herstarten, en je zou dan een ip-adres in de 192.168.2.100 t/m 192.168.2.254 reeks moeten hebben gekregen, met de router web-site bereikbaar onder http://192.168.2.1

Voor het apparaat met de lampjes aan de bovenkant van het apparaat: handleiding
is het allemaal wat ingewikkelder.

Klik open Geavanceerd
Klik op Ip-adressen
Kies New
Vul in: 192.168.2.1/24, en geef aan NAPT te willen gebruiken.
weer Apply en Save All

Ga daarna naar DHCP
Klik het tabblad DHCP server
Klik op Adresgroepen tabblad
Kies Nieuw
Eerste adres: 192.168.2.100
Laatste adres: 192.168.2.254
Subnetmasker: 255.255.255.0
Leaseperiode: 7200
Server: 192.168.2.1
Primaire DNS: 192.168.2.1
Secundaire DNS: 192.168.2.1
Toepassen klikken en Save All
Dan de 10.0.0.1 aanklikken (=het bolletje dat ervoor staat) en Verwijderen kiezen.
Weer Toepassen klikken en Save All.

Weer terug naar IP-adressen
Klik 10.0.0.138 aanklikken, en Verwijderen kiezen.
Weer Toepassen klikken en Save All.

Ook dan zul je weer de verbinding kwijtraken, maar na een herstart van je pc zou die weer terug moeten zijn.

Liefst haal je er iemand bij, want ik heb zelf die 510 niet, dus beschouw bovenstaande zaken als een richting waarin je het zoeken moet.

Succes,

Tijs.

te gek Tijs, in ieder geval alvast hartstikke bedankt voor deze uitleg. Als het gelukt is laat ik het wel even weten. Als het niet lukt tja, dan heb ik geen verbinding meer :o

Als je geen verbinding meer krijgt, een vast ip-adres toewijzen aan je netwerkkaart (bijv. 192.168.2.100, subnetmask 255.255.255.0, gateway 192.168.2.1, dns-server 192.168.2.1) en dan met http://192.168.2.1 dingen aanpassen.

In noodgevallen terug naar fabrieksinstellingen, en de hele configuratie opnieuw doen (vaak m.b.v. een cd-rom die bijgeleverd is in je doe-het-zelf pakket).

Download in in ieder geval de juiste handleiding voor jouw apparaat, zodat (ook als het apparaat niet meer bereikbaar is) je weet wat je allemaal kunt doen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,
Het lukt een heel eind. Ik heb trouwens de 510 met de lampjes aan de bovenkant.
stap 1: ip adres toevoegen - geen probleem
stap 2: Adresgroepen toevoegen - geen probleem
stap 3: adresgroepen verwijderen - geen probleem
stap 4: verwijderen van de 10.0.0.138 geeft als foutmelding: You're trying to delete the address your browser is currently using

Het kostte me wat tijd om de fabrieksinstellingen weer terug te krijgen maar heb nu gelukkig weer verbinding maar nog niet met het goede ip-adres.
Ik durf het bijna niet te vragen, maa heb je nog goede tips?
:(

Probeer dan de methode die ik eerder gaf: Nadat je ook het ip-adres 192.168.2.1 aan eth0 hebt toegekend en bij DHCP extra ook de reeks 192.168.2.100 t/m 192.168.2.254 laat uitreiken, dan het ip-adres van je pc vast instellen op 192.168.2.100, en dan via http://192.168.2.1 het ip-adres 10.0.0.138 verwijderen van eth0.

Dat doe je op deze manier: Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl -> rechtsklik op je netwerkkaart, Eigenschappen kiezen, dubbelklikken op "Internet protocol (TCP/IP)", ip-adres: 192.168.2.100, subnetmask 255.255.255.0, standaardgateway 192.168.2.1, DNS-server: 192.168.2.1

Dan met http://192.168.2.1 weer proberen het ip-adres 10.0.0.138 te verwijderen, zodat alleen het 192.168.2.1 adres overblijft voor eth0 op de router.

Succes,

Tijs.

Geweldig, het is helemaal gelukt. Ik heb nu een ip-adres in de range van 192 enz. en verbinding met het internet.....:D:thumb:
Alleen kan ik nog steeds wel inbellen naar het werk maar heb ik geen verbinding met het externe bureaublad. Ik kan ook niet pingen naar het opgegeven ip-adres. Volgens de it man is het nu een beveiligigngskwestie, maar de windows firewall staat uit en ik heb de McAfee firewall ook uitgezet.
Ik durf het bijna niet te vragen maar heb jij nog een idee?:(

Vertel eens wat meer over dat 'inbellen naar het werk'?
Doe je dat met een zgn. VPN-client programma, zoals TheGreenbow of Cisco VPN Client? Of type je gewoon in in de Extern Bureaublad applicatie het Internet ip-adres van de router op het werk in?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb als volgt aangemaakt:

VPN-verbinding
Start -> configuratie -> netwerkverbindingen
Voeg hier een verbinding toe met het type "VPN".
Voer als naam in "Inbellen xxx" o.i.d
Voer daarna als ip-adres in: xxxx

Dit werkt goed, ik krijg verbinding met het netwerk aan de andere kant.
Dan start ik msrdpcli.exe (Remote desktop application) en voer het ip-adres in van de te ontvangen bureaublad in. en met die laatste maakt hij geen verbinding

Nadat ik heb ingebeld en ping naar 10.0.0.4 krijg ik een time-out wat volgens de IT-man duidt op een beveiligingsprobleem

Dus vlgs. die it-man heb je je vpn-verbinding zelf goed op orde.
1. Heb je op de pc die je bereiken wilt wel de firewall uitstaan of minstens zo ingericht dat RDP verbindingen mogelijk zijn?
2. Staat die pc wel aan? (Let op: Stand-by stand of slaapstand betekent dat je er NIET bijkunt).
3. Is op die pc wel aangezet dat verbindingen op afstand mogelijk zijn? (Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl, tabblad Verbindingen van buitenaf -> Aanvinken: Gebruikers mogen een externe verbinding met deze computer maken). Bovendien moet zijn aangegeven dat jij specifiek er ook op mag. Dat kan via het knopje Externe gebruikers selecteren.
4. Is er op dat 10.x.x.x netwerk niet iets anders dat permanent aanstaat en wat je kunt pingen als test? Bijvoorbeeld een server?
5. Waarom helpt die it-man je zo slecht? Als ik op deze manier alle problemen weer terug over de muur zou gooien, dan zou mijn baas mij terecht ontslaan. Hij kan toch ook wel iets testen of je hints geven?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Al die vragen die je stuurt kan ik niet beantwoorden. Het is op zich ook niet mijn werk maar het werk van mijn man. Die is nooit op kantoor maar werkt op projecten. Op het project waar hij nu werkt kan hij wel via de remote desktop contact maken. Ik heb op mijn werk gewoon een webmailserver dus geen problemen met connecties.
Mijn man werkt op een klein bedrijf met volgens mij maar 1 IT-man. Die heeft natuurlijk wel meer te doen dan thuiswerkers te helpen.
Ik dacht als ik het nu via een ander kanaal probeer hebben we in de vakantie geen probleem en kan hij gewoon thuisblijven en hoeft hij geen vrij te nemen. Nu ja dit is allemaal bij info, hier heb je ook niks aan.

De IT-man probeert het wel maar ik denk dat hij er ook geen kaas van gegeten heeft, vandaar dat hij eerst voorstelde om de ip range te wijzigen, maar helaas dit maakt ook geen donder uit. Dat was een van de hints die hij gaf.
Ik denk dat ik maar tegen hem zeg dat hij gewoon langs moet komen.

Zoals je gezien hebt moeten de meeste zaken op de pc op kantoor worden nagekeken. Als hij daar nou even een helpende hand biedt a.h.v. mijn vorige posting, dan zijn in ieder geval een behoorlijk aantal mogelijke problemen verholpen danwel voorkomen.

EDIT: Ik zie dat je aangeeft dat je man vanaf zijn project er wel bijkan, dus dit deel is blijkbaar al afgedekt.

Dat de ip-range gewijzigd moest worden heeft hij helemaal gelijk in, dus vlgs. mij weet hij er minstens iets van. Het feit dat een VPN verbinding mogelijk gemaakt is naar kantoor betekent ook dat daar een reden voor is, en hopelijk niet alleen dat 'de it-man' vanuit thuis toegang kan krijgen...

EDIT: Ik zie dat dit al werkt voor je man vanaf zijn project, dus ligt hier blijkbaar inderdaad geen probleem.

Geen server, printer of ander apparaat op dat netwerk dat je kunt pingen om zeker te zijn dat basis-toegang tot het 10.x.x.x netwerk werkt nu?

Tijs.

Laatst bewerkt:
het probleem zat erin dat mijn man ook ingelogd was, ik heb verbinding gekregen door een ander ipadres (gekregen van de IT-man)

Dankjewel voor al je hulp!
:thumb::thumb:

Fijn dat het allemaal gelukt is! :thumb:

Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechtsonder op de pagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan