Remote Desktop in W8.1 is zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.318
Hallo,

Ik wil graag mijn cloud server met Windows 7 upgraden naar Windows 8.1. Deze server benader ik altijd via remote desktop. Nu is het zo dat wanneer ik Windows 8.1 installeer en een remote desktop sessie start, deze erg traag is en lagt. Ook zie ik dat dwm.exe (Beheer van bureaubladvensters) veel CPU verbruikt, met soms pieken van 90%. Voorheen in Windows 7 was dit maximaal 5% en heb ik nog nooit een prestatielag gezien. Ik heb Windows 8.1 al een aantal keer opnieuw geïnstalleerd maar dit mocht niet baten.

In Remote Desktop Host services --> 'Omgeving van externe sessies' van de Group Policy Object Editor staat binnen beide systemen RemoteFX ingeschakeld op de hoogste instellingen. Ook staat op Windows 7 RDP 8.0 ingeschakeld. Lokaal presteert Windows 8.1 overigens perfect zonder lag.

Ik heb het inmiddels ook geprobeerd op andere machines en bij deze ondervind ik allemaal hetzelfde probleem. Op alle machines zijn de laatste Windows updates geïnstalleerd, zijn overal alle drivers up-to-date en is er een actieve bekabelde netwerkverbinding van 1Gbps tussen de host en de client.

Waarom gaat dit niet goed in Windows 8.1 en perfect in Windows 7:(?

Specificaties gebruikte machines

De cloud server:
Pentium 4 517 @ 2,93 GHz
2GB DDR2 RAM
ASUS P5-KPL-AM IN/GB
Intel GMA 3100 @ 400 MHz
400GB Seagate HDD
320GB Western Digital Blue HDD

Een netbookje:
Intel Atom N455 @ 1,67 GHz
2GB DDR3 Kingston ValueRAM
Intel GMA 3150 @ 200 MHz
250GB 7200RPM Hitatchi HDD

Acer Iconia W3-810:
Intel Atom Z2760 @ 1,8 GHz
2GB DDR2 RAM
Intel GMA (PowerVR SGX545-gebaseerd) @ 533 MHz
32GB eMMC Samsung
4GB Transcend class 4 MicroSD-kaart
 
Hier staan de nodige tips om na te lopen:
http://superuser.com/questions/739968/rdp-connections-very-slow-after-update-to-windows-8-1
Meer opties via:
https://www.google.nl/webhp?sourcei...=UTF-8#q=remote desktop very slow windows 8.1
Het lijkt oa in de verschillende instellingen van de desktop te zitten, hetzelfde schijnt de voorkeur te hebben. Maar het lijkt ook dat men so wie so minder tevreden is bij 8.1.

Als het echt niet lukt kun je Teamviewer overwegen, die gebruik ik cross platform, Linux-Win-MacOS, dan hoef ik dat allemaal niet uit te zoeken.....
 
Ik heb inmiddels verschillende opties uit het topic en de Google zoekresultaten geprobeerd, maar het CPU-verbruik blijft hoog en de sessie blijft erg traag.

Teamviewer is inderdaad een optie ja, maar ik vind Remote Desktop fijner omdat dit de sessie doorstuurt in plaats van de output op het scherm. Ook de RemoteFX-versnelling bevalt erg goed.

Remote Desktop in Windows 8.1 werkt overigens probleemloos met een machine met een Intel Core i5 en een NVIDIA GPU.

Heeft iemand nog ideeën?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan