Remote desktop langs firewall krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Beste mensen, ik probeer tussen twee computers in een thuisnetwerk (via een router met elkaar verbonden) een verbinding te krijgen middels de remote desktop-optie van Windows (beiden hebben XP Pro). Wanneer de firewalls uitstaan, is het geen probleem, maar wanneer ze aan staan is er geen doorkomen aan. Mijn vraag is dus wat ik moet 'toestaan' in de firewalls van beide computers, om de andere computer verbinding te kunnen laten maken?
Voor zover het relevant is, het betreft de Sygate firewall op de een en de Symantec client firewall op de ander.
Alvast bedankt.

P.S. Ik zal morgen dit bericht even aanpassen voor zover nodig. Ik denk momenteel niet vanuit een al te helder kader. :(
 
Wanneer je iets installeerd of voor het eerst gebruikt vraagt de firewall toch om toestemming? Je had dan toch toestemming kunnen geven.

Maar ik heb nu nachtdienst, dus het zou evengoed mogelijk kunnen zijn dat ik eveneens niet vanuit een al te helder kader denkt.:confused:
 
Laatst bewerkt:
hallo

je moet bij de te besturen pc de firewall aanpassen ,dit is heel eenvoudig in het configuratiescherm,beveiligingscentrum,firewall,uitzonderingen
eigenlijk zou het dan moeten werken
de te besturen pc, draait die xp home of xp pro?
 
Beiden, bedankt voor jullie reacties.
Wat ruud1980 aangeeft, klopt inderdaad, wanneer je gebruik maakt van de standaard firewall van windows. Deze zal in de meeste gevallen de remote desktopmogelijkheid wel herkennen, en dus niet blokkeren.
Ik maak echter gebruik van Sygate en van Symantec client firewall, omdat ik wat meer zaken in de gaten wil houden dan de Windows firewall kan. Deze geven echter geen melding oid over het al dan niet toestemming te willen geven, maar blokkeren gewoon.
Wanneer je een P2P progje start, krijg je die vraag wel. En indien niet, kun je gewoon het *.exe-bestand ingeven bij de toe te stane applicaties. Met RD is het echter anders, omdat de verbinding van buiten komt, denk ik althans.
 
Zet in je firewall poort 3389 open (zowel UDP als TCP) dan zou je geen problemen mogen krijgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan