Remote desktop probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kwekkel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2003
Via een VPN verbinding maken we gebruik van RDP op een windows XP computer aangesloten op het bedrijfs netwerk. Werkt op zich perfect. Alleen als een gebruiker vergeet uit te loggen van uit een locale sessie op de RDP pc kan niemand er vanaf buiten meer bij. Is het mogelijk om de locale gebruiter er uit te gooien?
Bij een pc met RDP bij mij thuis gaat dat wel. Als je via RDP aanlogt wordt de locale gebruiker er gewoon uitgegooid.

Iemand een idee?

Als je de ingelogde PC via rdp als admin benaderd dan zou deze de ingelogde gebruiker eruit moeten gooien. Dus zit ik eerder aan een rechten probleempje te denken.

Indien het een domein PC betreft kan je in ieder geval al op de AD een logon restrictie plaatsen dat er niemand meer na een bepaalde tijd kan inloggen. Nu weet ik niet zeker wat er gebeurd als iemand voor die tijd inlogt en ingelogt blijft. Ik neem aan dat die er niet wordt uitgegooit met die aanpassing.

Indien je de ingelogde computer wel kan pingen maar de sessie om welke wazige reden dan ook niet kan overnemen zou je dit scriptje kunnen gebruiken om de computer/gebruiker remote af te melden.
http://members.home.nl/alsdewiedeweerga/Scripts/Shutdown.vbs

Je zou eventueel een beknopte versie van ditzelfde scriptje kunnen gebruiken met de takenplanner op die pc die om 17.00 de machine afmeld.. Of gebruik hiervoor een Batch met shutdown.exe.

Let wel:
Dat je voor remote shutdown bepaalde netwerk security policies(rechten) moet aanpassen.
En dat je in de groep zit die deze rechten heeft.
(De takenplanner lijkt me hier de meest geschikte optie die kan je lokaal als admin uit laten voeren..)

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan