Remote desktop (RDP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donnyy

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Hallo allemaal,

Ik weet veel van computers maar hier kom ik toch echt niet uit. Ik ben diegene die mij hiermee kan helpen dan ook harstikke dankbaar. Het volgende probleem doet zich voor:

Ik heb sinds kort een nieuwe internet service provider (ISP) namelijk: Tele2 (versatel). Hier zit een DLS modem bij. De UTP kabel van de DLS modem gaat naar mijn Wireless Sitecom WL-114 router.

Van de DLS krijgt mijn Sitecom het IP-adres 192.168.1.6, en de DLS zit zelf met de gateway op 192.168.1.2. Het IP-adres wat ik krijg van de Sitecom is 192.168.123.154.

Nu heb ik al diverse keren geprobeerd om op hetzelfde subnet te komen, dit lukt niet. Ik heb de poort 3398 in zowel de DLS router opengezet als in de Sitecom (ook geprobeerd met de DMZ host). Via 192.168.123.154 (intern) kom ik er wel in, maar via mijn normale ISP ip-adres van buitenaf kom ik er niet in.

Dan komt de foutmelding:

Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken.

Ik heb wel gewoon internet.

Wie kan mij hierbij helpen? alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Probeer het volgende eens:

Poort 3398 in de DSL modem forwarden naar de router.
Vervolgens Poort 3398 in de router forwarden naar de PC.

___

Het klopt wel dat je ze niet in hetzelfde subnet krijgt. Een router is een brug tussen 2 netwerken. Aan de ene kant is de 192.168.1.x en aan de andere kant van de brug heb je de 192.168.123.x
Wat je nog kan doen is in de router instellen dat hij alleen als switch werkt en dus zijn DHCP-functionaliteit kwijt is. Daardoor zou je alles wel op hetzelfde subnet kunnen krijgen.

Laatst bewerkt:
Probeer het volgende eens:

Poort 3398 in de DSL modem forwarden naar de router.
Vervolgens Poort 3398 in de router forwarden naar de PC.

Dit heb ik al geprobeerd maar dit werkt ook niet. Bedankt voor het antwoord, nog andere ideeën?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan