remote desktop thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Beste Helpers,
De meer ervaren onder ons zullen het wellicht weten, ik heb een 4- tal pc's in huis staan, allen met windows 7 (legaal uiteraard).
Nu gebeurd het regelmatig dat ik iemand in huis moet helpen, ik weet dat er ergens in windows een remote desktop programmaatje moet zitten, zodat ik dus met mijn PC de PC van bijv. mijn dochter kan zien en overnemen, zodat ik ze kan helpen.
Alle pc's heb ik in de thuisnetwerkgroep opgenomen en een netwerkwachtwoord aan toegekend. echter het lukt me steeds maar niet om een PC remote over te nemen.
Ter verduidelijking, als ik een extern iemand wil helpen doe ik dat met teamviewer, ik stuur dan eerst een mail, krijg vervolgens een \id en password terug en ik kan zo de PC overnemen, dit wil ik nu thuis ook , alleen lijkt me eerst een mail wat overdreven, en het moet volgens mij ook zonder teamviewer kunnen.

Wie weet de oplossing ???
Bij voorbaat dank,

Jac

Bedankt voor je snelle en waarschijnlijk DE oplossing, ik ben momenteel even bezig maar zal het zometeen gaan proberen.
Je zult nog van me horen !!

Thanx !!!

Jac

Het is mogelijk via de standaart van windows maar moet je de PCNAAM of IP-adres weten van je bestemming dus bijv; PC_VAN_NICJ56 of 192.168.x.y

Windowsen die dat ondersteunen zijn alleen de pro of ultimate versies van 7 en vista XP is het alleen pro, en moet je het eerst toepassen dat bij die verbindingen toelaat via: compuert->eigenschappen->verbindingen of verbindingen van buitenaf.

heb je deze versie niet dan kan het met logmein: www.logmein.com

Dit werkt zo: je download op alle pc's die je soms moet remote desktoppen(om het zo maar te noemen)>je gaat naar je account en kiest de pc die het probleem heeft, geen mail nodig alleen een wachtwoord dat je op die pc's insteld.
Snapje.

Laatst bewerkt:
Ook dit is een goede optie, ik heb namelijk windows 7 premium. Dus jij verwacht dat het dan niet zal werken....
Ga ik ook eens kijken bij "logmein".

Bedankt !!!

Jac

Ja klopt, home premium.
Overigens krijg ik dat LogMeIn niet goed aan de praat hoor, ik wil de PC's IN HUIS over kunnen nemen zonder dat ze daar toestemming voor hoeven geven, dit omdat ik een andere PC weleens wil kunnen bedienen vanaf m'n laptop.

gr.
Jac

Dan kan je dat instelen bij de settings van Logmein op de client(dus de andere pc)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan