remote desktop via internet lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelca

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2006
Berichten
19
Hallo


Vergeet me voor te stellen

Ben marcel, woon in almere , heb twee kinderen en ben getrouwd


en gelijk een probleem

Ik heb het volgende probleem, ik heb een pc op zolder die ik bedien vanaf de laptop beneden in de huiskamer, dit werkt geweldig goed en hier heb ik ook geen problemen mee......

Ik doe dit met het standaard MSTSC wat in windows xp zit ( externe toegang bureaublad )

Nu wil ik eigenlijk ook vanaf andere locaties dit kunnen doen ( dus via internet )

als ik me aanmeld bij iemand anders met :

- ip adres van de pc boven ( die is goed anders zou het vanaf de laptop ook niet werken )
- gebruikersnaam
- wachtwoord
- domeinnaam

als ik dit doe krijg ik de melding dat hetniet lukt ivm probleem met netwerk of drukte


Ik denk zelf dat het probleem in mijn router zit ik heb hier de firewall van open gezet en ik heb bij portforwarding port 3389 ingevuld plus het ip adres van de pc boven, dit leek mij ook goed

helaas werkt het dus nog steeds niet als ik er ergens anders ben


de router is een Linksys WRT54G


alvast bedankt

Marcel
 
Laatst bewerkt:
Je dient het ip-adres in te vullen dat je van je provider hebt gekregen. Je ip-adres dat je nu gebruikt werkt alleen binnen je eigen netwerk.
 
erbicom zei:
Je dient het ip-adres in te vullen dat je van je provider hebt gekregen. Je ip-adres dat je nu gebruikt werkt alleen binnen je eigen netwerk.


je zal het niet geloven maar ik was ern net zelf achter gekomen door te googlelen en alles van mijn router goed door te lezen

het werkt nu perfect

toch bedankt natuurlijk voor de reactie

grtz marcel
 
heeft de computer vanaf waar je het wilt uitproberen ook extern bureaublad.??
Waarom ga je eigenlijk niet over naar het gratis stukje software vnc.
 
puppie zei:
heeft de computer vanaf waar je het wilt uitproberen ook extern bureaublad.??
Waarom ga je eigenlijk niet over naar het gratis stukje software vnc.


Voor zo ver ik weet heeft elke windws Xp machine deze optie

De comuter die je wil besturen heeft wel windows xp prof nodig

type bij uitvoeren mstsc n en je weet het, ik heb het op drie verschillende machines geprobeerd, 1 met prof, 1 met home en 1 met media center met alle drie de machines kon ik de computer thuis gebruiken..,

Lieftse gebruik ik zo min mogelijk exteren programma`s zeker als er een goed werkend alternatief in windows zelf zit...

Zitten er specifieken voordelen aan dit programma , of doet het gewoon hetzelfde ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan