Remote desktop via Thomson TWG870u

Status
Niet open voor verdere reacties.

macduf

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Hi, ik probeer nu al een paar dagen om mijn bedrade pc's achter mijn UPC-modem/router via RDT te benaderen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Heb in mijn TWG870U-router de port al geforward via 3389, maar nog steeds lukt het niet.

Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad en heb je dan mogelijk de stappen die ik moet nemen?

Ik begin er langzaam gek van te worden... :shocked::shocked:

THANKS!!!!

Als het alleen maar gaat om het kunnen overnemen van een PC op afstand zijn er veel betere (gratis) tools dan die van MS, zoals bijv Crossloop (www.crossloop.com)

Hoe ziet de configuratie er op je router uit .. en dan bedoel ik met name de port forwards, kun je een screenie maken ?
En wat srpchulp aan geeft, er zijn nog meer tools om dit te kunnen doen, bv www.logmein.com - daar hoef je ook geen porten voor te forwarden en wordt de Windows sessie niet uitgelogd in tegenstelling tot RDP (je kan dus meekijken bv).

@ Aphy; Screenies lukt even niet, want ik ben niet thuis. Logmein heb ik al, maar dat gaat niet lukken. De pc's worden voornamelijk gebruikt voor Photoshop-acties en dan geeft logmein teveel kwaliteitsverlies (althans zoals ik het nu zie op mijn beeldscherm).

@scrpchulp; crossloop ken ik niet, maar hoe is de kwaliteit daar van (conform logmein)?

Thanks both!

Je geeft niet aan om welke Windows versies het gaat, sommige versies kunnen niet met RDP overgenomen worden.

@crash; het gaat hier om Windows vista SP2 (ze werken trouwens beide wel prima als ik RDT vanuit het thuisnetwerk opstart).

Ook Vista is in mieerdere versies uitgebracht. Vanaf de Professional versie heb je een volledig werkende RDP.

Excuus, ik heb inderdaad de professional uitvoering (en dus een volledig werkend RDP). Het probleem zit hem gewoon in de Thomson870u router. Heb al wel wat forum-zaken gevonden, maar ook daarmee krijg ik hem niet aan de praat.

Ook in de Windows firewall aangegeven dat extern bureaublad toestemming heeft?

Maak ie wel connectie?

De firewall staat netjes open en als ik met CanYouSeeMe.org mijn poort test, staat deze ook gewoon open.

@scrpchulp; crossloop ken ik niet, maar hoe is de kwaliteit daar van (conform logmein)?

Thanks both!

Crossloop gebruik ik al weer een jaartje of twee om mensen op afstand met hun Windows PC te helpen. Het werkt op elke windows uitgave en er hoeft geen speciale poort open gezet te worden in de firewall of de router. wel zal de firewall (eenmalig) toestemming vragen bij de eerste keer gebruik. De lijn is secured/encrypted en per keer dient er een 8 cijferige code gebruikt te worden die per sessie gegenereerd wordt. Door de encryptie e andere beveiligingsmaatregelen wordt er wel aardig wat bandbreedte en cpu-power gebruikt, maar het werkt feilloos.

@srpchulp; thanks! Ik zal kijken in hoeverre dat het voor deze zware applicaties werkbaar is. Wat ik wel zag bij crossloop is dat de ontvanger toestemming moet geven, maar dat is lastig in mijn situatie. De desktop's staan zonder beeldscherm in de kast en dienen alleen remote gebruikt te worden. Er zit dus niemand achter de pc om toestemming te geven.Voor zover ik kan beoordelen is RDP nog steeds de beste optie (maar dan moet hij wel werken natuurlijk...)

Klopt, Crossloop support geen unattended beheer. er moet iemand aan de andere kant zitten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is nog steeds niet opgelost, dus als iemand mij kan helpen... GRAAG!!!
Met canyouseeme krijg ik inmiddels wel de melding dat poort 3389 + 3390 open staan (niet geblokkeerd door ISP), dus dat is goed. Echter kom ik met RDP nog steeds niet op beide pc's.

Iemand een idee?

Rd

Als ik vragen mag: Test je dit vanaf een remote lokatie? Ik ken die thomson modem routers niet maar het zou kunnen dat er een beveiling actief is die in het kort inhoud dat je niet vanaf je lan naar buiten kan en dan weer naar binnen (NAT loopback).

En misschien een open deur maar het is natuurlijk wel zaak om wel naar het juiste ip adres (dus de WAN interface van de router) een verbinding op te zetten.

Bovendien kan je een poort maar naar 1 ip adres doorzetten. Als je dus meerdere PC's via rdp wilt overnemen zul je per PC een andere poort moeten gebruiken en forwarden.

Mijn advies is - voor zover dat tot dusverre niet je aanpak is geweest - om eerst 1 pc met de standaard RDP instellingen te configureren en werkend te maken.

Groet,

Koos

Laatst bewerkt:
Hoi Koos, dankjewel voor jouw reactie.
Ik had inderdaad ook de gedachte dat het zo'n loopbakc niet werkt, gekgenoeg kan het wel bij de ene PC maar niet bij de andere. Ik gebruik uiteraard het IP-adres van de router en heb beide pc's aan afzonderlijke poort gegeven (PC 1 heeft 3389 en pc 2 3390).
het gekke is dus dat de ene pc het wel doet en de andere (exact dezelfde pc met dezelfde instelling het niet doet...althans ik kom niet via poort 3390 bij deze pc).

Hoop dat je nog een idee hebt!!

Groet, ron

Ook voor alle zekerheid nog even dit (waar je natuurlijk allang aan gedacht hebt :-): heb je beide PC's een fixed ip-nummer gegeven in de router, want als je dat niet doet loop je de kans dat een PC bij een volgende keer starten een ander IP-nummer heeft dan die waar je de open poort aan toe hebt gewezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan