Remote desktop windows mobile > windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

nst83

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Hi,

Met mijn remote desktop software op mijn windows mobile kan ik prima op mijn thuisnetwerk komen. Ik kan vervolgens 1 van mijn pc's benaderen.

Nu probeer ik via het 3G netwerk van mijn telecomprovider hetzelfde te doen, alleen krijg ik dan geen toegang.

Ik heb een Orange/Online modem, wireless router (portforwarding uitgevoerd) en Mcafee SecurityCenter geinstalleerd op mijn pc.

Wat doe ik hier fout? Of heeft iemand ervaring hiermee? Ik zou graag willen weten of ik via een netwerk X kan inloggen op netwerk Y.

Lijkt mij zinvol om met die 3G-telecomprovider te bellen, en zo eens een paar vragen te gaan stellen over:
1. Blijft je ip-adres stabiel (minstens voor een minuut of 10) of wisselt die permanent?
2. Vraag ook na of er beperkingen zijn gesteld aan wat je over dat netwerk mag doen. Misschien mag je niet verbindingen opzetten naar Remote Desktop poorten? (=poort 3389 TCP)?

Wat je zelf zou kunnen proberen is om poort 80 op je router te portforwarden naar poort 3389 van de computer die je normaal overneemt. Verbind met het 3G netwerk, en probeer dan via Remote desktop naar je pc te komen met de volgende doelhost aangegeven:
<jouw-internet-ip-adres-thuis>:80
Dus bijv. 194.194.194.194:80

Als dat wél werkt, dan zijn er gewoon beperkingen opgelegd aan dat 3G netwerk (zie vraag 2 boven).

Succes,

Tijs.

Heb je het al eens met een computer geprobeerd vanuit een ander locatie dan thuis?

Dit om uit te sluiten of het wel een 3G/Provider/mobiele telefoon probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan