Remote desktop Windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

52866

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
hallo.

Als ik mijn remote desktop wil starten doet hij het niet.
ik krijg de volgende foutmelding:

remotedesktop.PNG

Wat moet ik doen?
Alvast bedankt.

Greets Mitch

Heb je XP-home?

In dat geval kun je RD downloaden vanaf de M$-site en installeren

In aansluiting op de vorige poster: hier is de laatste versie van de RD client te vinden voor XP.

Tijs.

als ik die wil installeren krijg ik deze foutmelding:

error.PNG

Ik heb windows xp PROF SP3

De 6.0 versie van de software wordt automatisch bij SP2 geïnstalleerd. De 6.1 versie klaarblijkelijk met Automatische updates (en/of SP3).

Versie 7.0 is hier te downloaden. Ik vermoed dat je daarvan een trial- of beta-versie hebt geïnstalleerd, ooit.
Misschien is deze gelinkte versie geen trial- of beta-versie, en houdt dan hopelijk wel stand als je het installeert.

Tijs.

Probeer ook eens: Start -> Uitvoeren -> mstsc.exe
Kijk of je daarmee wél verbinding kunt maken. Indien ja, dan gebruikte je blijkbaar niet de 'normale'/officiële versie van de RD Client maar wat anders.

Als de eerste paragraaf geen oplossing biedt: Ga in Configuratiescherm -> Software kijken of je daar iets tegenkomt dat met Remote Desktop / Extern Bureaublad te maken heeft, en deïnstalleer het.
Kijk of je daarna die nieuwe versie kunt installeren.
Werkt dat niet, ga dan weer terug naar Configuratiescherm -> Software, en zoek of je daar iets tegenkomt dat met Remote Desktop / Extern Bureaublad te maken heeft, maar zet dan ook het vinkje aan bij Updates weergeven.

Gedeeltelijk off-topic: Ik heb een hekel aan meldingen als "en nu?". Gebruik liever (bijv.): "Heeft iemand nog tips om te proberen?"

Tijs.

Laatst bewerkt:
Probeer ook eens: Start -> Uitvoeren -> mstsc.exe
Kijk of je daarmee wél verbinding kunt maken. Indien ja, dan gebruikte je blijkbaar niet de 'normale'/officiële versie van de RD Client maar wat anders.

Als de eerste paragraaf geen oplossing biedt: Ga in Configuratiescherm -> Software kijken of je daar iets tegenkomt dat met Remote Desktop / Extern Bureaublad te maken heeft, en deïnstalleer het.
Werkt dat niet, ga dan weer terug naar Configuratiescherm -> Software, en zoek of je daar iets tegenkomt dat met Remote Desktop / Extern Bureaublad te maken heeft, maar zet dan ook het vinkje aan bij Updates weergeven.

Gedeeltelijk off-topic: Ik heb een hekel aan meldingen als "en nu?". Gebruik liever (bijv.): "Heeft iemand nog tips om te proberen?"

Tijs.

Ook als ik via run doet krijg ik de zelfde mleding.
ook staat hij niet in mijn software lijst :S
Heeft iemand nog tips om te proberen? :thumb:

Al googelend kwam ik voorbij deze link
Uitleg over die 'update': hier

Lijkt eigenlijk te linken naar dezelfde software als in mijn vorige bericht, alhoewel het KB nummer precies 1 cijfer verschilt (4 op het eind ipv. 5).

Kijk eens of díe versie je probleem verhelpt. Blijkbaar hielp het anderen wel, zie (o.a.) hier.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt!

Hij doet het nu wel :D :thumb::thumb::thumb::thumb:

Blijft een raar verhaal dat Microsoft 2 versies downloadbaar stelt van RDP client 7.0, waarvan er maar 1 blijkbaar 'helemaal goed' is.

Fijn dat het opgelost is, en bedankt voor de terugmelding. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan