Remote Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thabomb

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Hallo ,

Op dit moment maak ik gebruik van een server , deze server is geconfigureerd voor remote desktop connections.
Ik heb 3 gebruikers op dit moment , hiervan kunnen er 2 inloggen via Remote desktop , deze zijn lid van Domain Users en Remote Desktop Users.

Nu heb ik vandaag nog een nieuwe gebruiker aangemaakt voor Remote Desktop , alleen als ik deze aanmaak en lid maak van de 2 bovengenoemde groepen dan kan ik helaas niet inloggen via de remote desktop lokatie.

Mischien dat iemand van jullie mij kan helpen ?

Groetjes ,

Thabomb

Standaard kunnen er maar 3 connecties gemaakt worden met windows server. Je kunt wel terminal server installeren en dan kan je er meer.

Nog wat anders (aanvulling op de goede informatie van Woutertjuh88): Elk account dat inlogt met Extern Bureaublad moet een wachtwoord hebben. Zonder wachtwoord kun je niet inloggen.

Tijs.

In elk geval bedankt voor de reacties.

Dat je een wachtwoord zult moeten hebben is logisch aangezien dat je de gebruiker aanmaakt en dan een wachtwoord moet ingeven.

Ook heb ik op dit moment maar 2 users die gebruik maken van remote desktop.
Dus zou ik nog een connectie over hebben.

Het is heel vreemd , als ik ga kijken bij de 2 users die wel gebruik kunnen maken van remote desktop zijn deze lid van Domain Users & Remote Desktop.

Voeg ik hier die 3e gebruiker ook aan toe werkt het niet , voeg ik deze 3 gebruiker toe aan administrators of Domain Administrators werkt het wel dus hij kan dan wel vreemd genoeg gaan inloggen

Groetjes ,

Thabomb

Je hebt niet 1 verbinding 'over' als er 2 mensen al tegelijkertijd met Extern Bureaublad verbonden zijn: die 3de verbinding is namelijk fysiek op de computer zelf (de ''console").

Nu ken ik verder de inrichting van je domein niet, maar het makkelijkste is om gewoon op die server Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl te doen, en dan in tabblad Verbindingen van buitenaf die 3de gebruiker toevoegen en dan testen of het werkt.

Overigens telt bij Extern Bureaublad ook het gebruikersrecht Lokaal aanmelden toestaan, dus misschien zit daar momenteel het échte probleem, maar ik kan dat van hieruit niet beoordelen.

Succes,

Tijs.

antwoord

maak een gpo aan op een dc en ga naar Computer Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> Terminal Services / Limit number of connections

geef hier aan hoeveel connecties je naar de server wil hebben. op deze manier heb ik het op mijn werk ook gedaan en werkt prima. b:thumb:

maak een gpo aan op een dc en ga naar Computer Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> Terminal Services / Limit number of connections

geef hier aan hoeveel connecties je naar de server wil hebben. op deze manier heb ik het op mijn werk ook gedaan en werkt prima. b:thumb:

@trujillo9: Is dat zónder Terminal Services toe te voegen via Configuratiescherm -> Software -> Windows componenten toevoegen en verwijderen? Want de topic-starter heeft een 'normale' server waar geen Terminal Services op geïnstalleerd is, en je dus (normaal gesproken) alleen administrative toegang zou moeten hebben via Extern Bureaublad, dus max. 2 Extern Bureaublad-verbindingen?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan