Remote Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Ik heb twee computers met windows-7 Home edition. Nu wil ik met een toetsenbord en een scherm op beide systemen ( om de beurt ) werken. Had gedacht dat ik met Remote Desktop gewoon via het eerste systeem waar monitor en toetsenbord aanhangen - het tweede systeem zou kunnen bedienen. Beide staan naast elkaar en zijn via een switch verbonden op een intern LAN netwerkje met een Router naar www. Gebruik het programmaatje van windows : verbinden met extern bureaublad maar krijg fout melding dat systeem twee niet gevonden kan worden. Als ik op het netwerk kijk kan ik beide systemen zien en er gewoon files heen en weer schuiven. Heb via de firewall instellingen remote desktop aangevinkt. Nu weet ik het niet meer...

Laatst bewerkt:
Wat heeft het dan voor zin om het programma Remote Desktop te installeren als je het niet kan gebruiken? Niet dat jij er iets aan kan doen maar dat is toch raar..

Om toch remote desktop aan de gang te kunnen krijgen op een home premium installatie heb ik het volgende korte uitleg op het internet gevonden :

1 > ga naar c:/windows/system32/termsrv.dll en kopieer dit bestand naar een veilige locatie
2> download: Concurrent_RDP_Win7_RTM_patcher_v1.1.zip
3> even unzippen en dan het bestand open als administrator
4> dos venster opent zich > keuze om meerdere keren in te kunnen loggen en .. ?? ..
meerdere keren inloggen is makkelijk, je kan dan gewoon verder met je htpc terwijl je via een andere pc gewoon kan werken.

5> even laten patchen, hij gaat gelijk testen of de firewall openstaat etc
6> via een andere pc kan je nu direct inloggen op je home premium installatie

[bij externe verbindingen zie je nu nog wel alleen de optie hulp op afstand staan!]

Blijken diverse versies in omloop te zijn - al naar gelang je SP1 geïnstalleerd heb.
Bij mij werkt het nu - overnemen van de andere pc's met Windows-7 Home Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan