Remote Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korkel

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2014
Hallo,

Binnenkort een server opzetten, maar hoe kan ik deze ten alle tijden bereiken door remote dekstop? Kan ik er eventueel een website op draaien en er een domein aan koppelen?

Geef even wat meer informatie, dan kunnen we een beter antwoord geven:
-wat voor server wil je installeren (Windows? welke versie?) (of wil je dat nou juist als advies krijgen)
-hangt de server aan een lokaal netwerk (thuis ofzo), achter een internet-router/firewall
-je wil de server via RDP altijd kunnen bereiken, dus ook vanaf een andere locatie via het internet?
-Wat voor website wil je draaien? gewoon en statische website met wat platte tekst?

Windows Server 2012
Ja, hij zal met kabel in het netwerk komen.
Ja, ik moet er altijd in kunnen.
Een eenvoudige Joomla site, op IIS.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, Tot voor kort zou ik zeggen: installeer logmein, maar dat is niet meer gratis, met logmein kun je via een website computers overnemen....
Je kunt een aantal dingen doen:
-Het RDP protocol op de internet-router forwarden naar de betreffende server.
-Je kan op de server ook "remote desktop gateway" installeren, je kan dan via RDP over SSL (poort 443) de server overnemen, en je kunt dan ook nog meerdere servers/computers op je interne netwerk overnemen. Je moet dan wel even iets met een certificaat configureren, maar dat is vrij makkelijk (je kan een self-signed certificaat aanmaken, dat je dan ook even op jouw laptop/pc moet importeren). Op de internet-router moet je dan poort 443 (HTTPS) forwarden naar de "remote desktop gateway-server"
-En op die 2012 server kun je natuurlijk ook IIS installeren voor je website, je verwijst (bv) www.domein.nl naar het externe ip-adres van jouw internet-verbindingen en forward poort 80 naar de webserver

De server is inmiddels voorzien van een vast IP. 192.168.2.8

Het lukt me echter niet om te verbinden met extern bureaublad vanaf mijn computer met Windows 7.

Ja. :) Zover was ik al.

heeft de server een wachtwoord? van minimaal 4 karakters?
kun je vanaf jouw pc wel andere pc/servers overnemen?

Met Teamviewer gaat dat allemaal vrijwel automatisch. Gratis voor privé gebruik; registeren en je systemen aanmelden en je kunt er wereldwijd bij. Geen firewall problemen met port forwarding en das ook handig... (voor velen...)

Sorry. Moest portforwarden.

Weet ik, maar dat vind ik zelf vooral op zo'n server niet fijn werken... Alhoewel het er wel op staat, zodat ik ook zonder internet op me server kan. :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan