Remote Installation Software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Massaslayer

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo iedereen,

- Hoe kan ik op een clientpc of beter op een user remote software installeren hier bedoel ik mee; dat ik vanaf mijn win 2003 server bv een paint.net kan installeren of ik zeg maar iets een msn.

- Ook iets cool zou zijn dak remote voor elke user als die inlogt op een andere pc in het netwerk dat dien zijn outlook instellingen al juist geconfigueerd staan.

Vriendelijke Groeten,
Vincent

Laatst bewerkt:
Remote software installeren is mogelijk. Je moet dan wel .msi installatiepakketten hebben.

Via de GPO van je computers kun je onder Software Settings -> Software Installation een pakket (.msi installatiebestand van de betreffende software) toevoegen. Hoe het verder precies werkt weet ik niet (nog niet mee gespeeld eigenlijk)...

Wat betreft de Outlook settings: Dat is lastig. Via een combinatie van Roaming Profiles, extra policies en de juiste opstartscripts is het te doen, maar het is lastig. Niet iets wat hier eventjes uit te leggen is. Via MSDN en Technet is er wel het nodig over te vinden.

Remote software installeren is mogelijk. Je moet dan wel .msi installatiepakketten hebben.

Via de GPO van je computers kun je onder Software Settings -> Software Installation een pakket (.msi installatiebestand van de betreffende software) toevoegen. Hoe het verder precies werkt weet ik niet (nog niet mee gespeeld eigenlijk)...

Wat betreft de Outlook settings: Dat is lastig. Via een combinatie van Roaming Profiles, extra policies en de juiste opstartscripts is het te doen, maar het is lastig. Niet iets wat hier eventjes uit te leggen is. Via MSDN en Technet is er wel het nodig over te vinden.

Echt ik kan eerlijk zegen dat roaming profiles *** is!! als ik mijn default profile verander en ik probeer in te loggen met een user, cannot locate your roaming profile... en dan nog iets met security... en ik probeerde gewoon de standaard desktop wallpaper te veranderen --.-- zucht

Dan zijn heel eenvoudig je rechten niet goed ingesteld.

Ook roaming profiles is niet iets wat je eventjes doet.
Korte stappenuitleg:

Map maken op je data partitie (bijvoorbeeld 'roaming'). Hierop moeten users lees en schrijfrechten hebben. Tevens moet je deze map delen en iedereen volledige machtiging op de share geven.
Via AD Users & Computers in het user profiel het path naar het roaming profiel instellen mbv de share en variabelen (Dus bijvoorbeeld: Profile Path: \\dc\roaming\%username% ).
Dan via de GPO de roaming instelling zo maken dat er gesynchroniseerd wordt bij uitloggen en nog wat instellingen zetten zoals je het wenst.

Inloggen op client en zien wat er gebeurd. Mbv eventuele foutmeldingen het volgende probleem opzoeken en oplossen.

Dan zijn heel eenvoudig je rechten niet goed ingesteld.

Ook roaming profiles is niet iets wat je eventjes doet.
Korte stappenuitleg:

Map maken op je data partitie (bijvoorbeeld 'roaming'). Hierop moeten users lees en schrijfrechten hebben. Tevens moet je deze map delen en iedereen volledige machtiging op de share geven.
Via AD Users & Computers in het user profiel het path naar het roaming profiel instellen mbv de share en variabelen (Dus bijvoorbeeld: Profile Path: \\dc\roaming\%username% ).
Dan via de GPO de roaming instelling zo maken dat er gesynchroniseerd wordt bij uitloggen en nog wat instellingen zetten zoals je het wenst.

Inloggen op client en zien wat er gebeurd. Mbv eventuele foutmeldingen het volgende probleem opzoeken en oplossen.

Dat is mij gelukt eh dat is easy gemoet gewoon 2 users toevoegen admin en die user die de map gebruikt en voor de rest niemand. Dat is niet zo moeilijk.

Maar gewoon die policy's -.- hoe kan zoiets simpel als elke user de zelfde desktop geven de security in gevaar brengen :^)

Dat brengt de security niet in gevaar (en je hebt er trouwens ook geen roaming voor nodig).

Dat brengt de security niet in gevaar (en je hebt er trouwens ook geen roaming voor nodig).

Dat was voordien,

dus ik pas die policy aan en die veranderd gewoon niet en als ik een user probeer toe tevoegen(standaard staat die op authenticated users) aan die policy.
Dan krijg ik dat security probleem.

Ik snap niet helemaal wat je nou precies doet... user toevoegen aan een policy??

Als je je policy aanpast moet je ongeveer 90 minuten wachten voordat ie geheel wordt doorgevoerd... of even gpupdate /force (in start -> uitvoeren op de server) uitvoeren.

Ik snap niet helemaal wat je nou precies doet... user toevoegen aan een policy??

Als je je policy aanpast moet je ongeveer 90 minuten wachten voordat ie geheel wordt doorgevoerd... of even gpupdate /force (in start -> uitvoeren op de server) uitvoeren.

Ik heb de managing policy tool gedownload van microsoft site,
als ik hier bij klik op de default group policy dan is er vanonder een tekst vak met het toepassingsgebied van op welke users of computers de policy word toegepast.
(standaard staat er authenticated users)

En ik doe inderdaad gpupdate /force.

Maar nog geen effect zelfs al laat ik gewoon authenticated users staan. en pas ik alleen de policy aan.

Ah, nu snap ik hem.

Je probeert al deze opties via de Default Domain Policy door te voeren... dat gaat niet werken.

Maak via AD Users & Computers een aparte OU aan, plaats daar je users en computers in.
Maak via de GPO management tool een policy aan voor die OU en stel daarin de gewenste opties in (zoals het bureaublad).

Ah, nu snap ik hem.

Je probeert al deze opties via de Default Domain Policy door te voeren... dat gaat niet werken.

Maak via AD Users & Computers een aparte OU aan, plaats daar je users en computers in.
Maak via de GPO management tool een policy aan voor die OU en stel daarin de gewenste opties in (zoals het bureaublad).

Zal ik zeker straks proberen dank u !

nog 1 vraagje wat moet ik met die default policy doen na dat ik die andere gemaakt heb?

verwijderen?

Niks, lekker laten staan zoals ie in het begin stond.

Wat je hier bijvoorbeeld wel in kan aanpassen is de password policy. Standaard moeten wachtwoord aan vage eisen voldoen, dat kun je uitzetten. Eigenlijk is dat een van de weinige effectieve instellingen die je via je default domain policy doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan