Remote niet te verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Na fdisk wil ik mijn schijf partiotioneren en kan partitie niet verwijderen omdat er bij volumenaam * Remote * staat , heb ik er zelf niet neergezet. Wat moet ik doen om schoon te beginnen?

Kun je verder met deze info?

Explanation of * Remote * in Volume Label field in FDISK
In some cases, if an existing logical drive is not recognized, FDISK will show * Remote * in the Volume Label field for that drive. This can occur if a logical drive is not recognized by FDISK for some reason and if another drive such as CD-ROM drive or RAMDRIVE or network drive is using the drive letter that the logical drive would have been assigned. One reason that a logical drive might not be recognized is that the partition type may not be valid for that version of FDISK. We have seen a case where a logical drive showed up normally in WIN98 GUI mode or in FDISK in a DOS box, but the drive label field showed * Remote * in FDISK in DOS mode (with a RAMDRIVE loaded). In this case, when booting to Safe mode/Command prompt only, FDISK showed the partition but without the volume label (which dids how up in a DOS box) and the drive was not accessible. In this case the user had copied WIN95 from an old drive to a new drive installed as master, then installed WIN98 on top of WIN95, then converted the partition on the main drive to FAT32. The * Remote * string in the Volume label field is not meant as a volume label but is meant to indicate that FDISK thinks this drive maybe a network drive

Het klopt dat het nu gezien wordt als netwerkdrive , ik kan hem ook niet formatteren , geeft aan dat de opdracht niet kan worden uitgevoerd op een netwerkdrive. Ik heb de boot diskette van helpmij gebruikt om op te starten en daarna is er dus iets fout gegaan met partitioneren. Ik heb nl eerst de logische stations en de primaire en uitgebreide stations en partities verwijderd en daarna lukte het almaar niet om de juiste indelingen te krijgen voor de nieuwe partities.
M.a.w. dat wat je gevonden hebt verklaard wel zon beetje wat er gebeurd is maar hoe nu verder? Ik kan nu niets omdat het niet te verwijderen is.

* Remote * niet te verwijderen

Primaire partitie is wel actief te maken maar heeft maar 2047 mb is dat wel genoeg?

Nee dat is nou juist de oorzaak waarom ik alsmaar aan het proberen ben om opnieuw alles te verwijderen en opnieuw in te delen. partitioneren maar hij geeft steeds aan dat het de maximale grootte is.

de fdisk diskette dateert van jaar geleden en is blijkbaar verouderd , heb ik hier ergens opgevist. Nu met partition manager 8.0 partities aangemaakt en dat is uiteindelijk gelukt maar bij het installeren van win xp kan hij bepaalde bestanden niet goed kopieren ik moet hem afsluiten en probeer vervolgens met win 98SE en vervolgens geeft hij aan de ntldr ontbreekt
Wie weet raad?

Heb de volgende acties uitgevoerd
ntdetect.com en ntsdl gekopieerd naar de C schijf boot.ini aangepast en gekopieerd naar C
en vervolgens na veel omzwervingen lukt het om een start te maken met de setup van winxp. Ik heb het nu zo'n 5 keer geprobeerd maar op een willekeurig moment (40 tot 70% van de te kopieren bestanden )geeft hij aan dat het niet lukt om een bepaald bestand te kopieren, het is telkens een ander moment en een ander bestand, ook met een versie home edition die ik ook heb. Het wil niet lukken en ten einde raad stop ik er nou maar weer eens mee. O ja ook heb ik een nieuwe opstartdiskette gemaakt . Het is ook vreemd dat de drives voor de cd rom heel wisselend de cd rom opstarten hoewel ik het in de bios goed aangeef. Zou het toch niet kunnen zijn dat er iets met mijn harde schijf is? Ik probeer chkdsk uit te voeren maar ook dat lukt niet. Wie weet raad?

Het probleem dat ten grondslag lag aan al het hiervoor beschrevene was een defecte geheugenkaart. Ontdekt vis een tip op helpmij om het geheugen met MEMtest386 te checken, geklukkig die van 64 MB , er zat er ook een van 512 in, de defecte verwijderd, de schijf opnieuw gepartitioneerd en vervolgens win HE geinstalleerd en alles werkt weer naar behoren. t is maar een weet.
Bedankt voor alle hints en tips, ik ben alvast wel weer veel wijzer geworden t.a.v. problemen die mij mogelijk nog boven het hoofd hangen in de toekomst.

Jeempie, je moet er maar opkomen (kapotte geheugenkaart). Gelukkig doet alles het nu weer.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan